استفاده از پارکینگ ادارات همزمان با عید نوروز

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر مهم‌ترین مشکل در زمان عید نوروز است که برای رفع این مشکل پیشنهاد استفاده از پارکینگ اداراتی که در مرکز اصفهان وجود دارد، مطرح شد که در صورت تصویب به عنوان یک مصوبه ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری، صبح امروز _شنبه ۱۲ بهمن ماه_ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان با بیان اینکه از حدود دو ماه پیش ستاد خدمات سفر تشکیل شد، اظهار کرد: برنامه ریزی، سیاست گذاری، تشکیل کمیته‌ها، ارائه خدمات و راهکارهای عملی از جمله مراحلی است که در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسات متعدد نقاط ضعف و قوت ستاد در سال گذشته شناسایی و بررسی شد تا برای سال پیشرو برنامه‌ریزی بهتر با هم‌فکری صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در حدود ۱۰ کمیته مرکزی و ۱۵ کمیته اجرایی در مناطق ۱۵گانه اصفهان با مدیریت شهرداران مناطق تشکیل شده است؛ در جلسات این‌ کمیته‌ها مباحثی چون ترافیک در سطح شهر مطرح شد که کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر مهم‌ترین مشکل بود و برای این رفع مشکل پیشنهاد استفاده از پارکینگ اداراتی که در مرکز اصفهان وجود دارد مطرح شد که در صورت تصویب به عنوان یک مصوبه ابلاغ می‌شود.

باغ فدک آخرین اولویت برای اسکان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: طبق برنامه باید بتوانیم ۱۸۰ هزار نفر هر شب در شهر اصفهان اسکان دهیم، اولویت اقامتی نیز به ترتیب هتل‌ها و مراکز اقامتی زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، مدارس، خانه‌های اجرایی زیر نظر اصناف و خانه‌های شخصی است، در سال گذشته از ظرفیت اسکان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و خوابگاه‌های این دانشگاه‌ها استفاده شد که بازدهی بسیار خوبی داشت و امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اسکان در باغ فدک تاکید کرد: آخرین اولویت اقامتی باغ فدک است، زیرا به دلیل برودت هوا، کنترل و نظارت دشوار خواهد شد، با این حال یک اکیپ کامل آتش نشانی برای حفظ امنیت وجود دارد و حتی سعی خواهد شد که گازهای پیک‌نیکی در همان در ورودی از مسافران تحویل گرفته شود، ضمن اینکه بیش از ۵۰ سالن ورزشی به عنوان رزرو در نظر گرفته شده است که در صورت بروز اتفاق خاص، این مراکز را در اختیار داشته باشیم‌.

امیری افزود: تمام مراکزی که در ناژوان، مجموعه کوه صفه، شهر رویاها و دیگر مراکز فرهنگی اصفهان وجود دارد، آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

سرریز گردشگران به شهرهای اطراف

وی اظهار کرد: با شهرهای اطراف هماهنگ خواهیم کرد که در صورت تکمیل ظرفیت، اضافه ظرفیت که شب‌ها وارد اصفهان می‌شوند را در شهرهایی چون بهارستان، شاهین شهر، درچه، خمینی شهر و... اسکان داده شوند، که در این راستا از دستگاه‌هایی که در جلسه ستاد سفر حضور دارند انتظار فعالیت مستمر داریم.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی گردشگری با میراث فرهنگی است و می‌خواهیم این نهاد حضور ویژه‌ای در سطح شهر داشته باشند چراکه وظیفه شهرداری در زمان نوروز بسیار سنگین است.

کد خبر 408343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.