اجرای دو ابر پروژه در اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

شهردار اصفهان گفت: با همکاری و مشارکت شهرداری اصفهان در منطقه شش و مجموعه فرهنگی مصلای اصفهان ۲۰۰ ظرفیت پارک خودرو در مجموعه مصلای اصفهان آماده بهره‌برداری است و در ایام دهه فجر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_شنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این دهه فرصت مهم و ویژه‌ای برای معرفی دستاوردها و خدماتی است که در شهرداری به مردم ارایه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ملاقات مردمی در ۹ منطقه شهر اصفهان طی سال‌جاری، افزود: در ایام دهه فجر برای پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آنها، هفته آینده برنامه ملاقات مردمی در منطقه چهار برگزار می‌شود تا از نزدیک حرف شهروندان را بشنویم و پاسخگوی مشکلات آنها باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال اجرای دو ابرپروژه عمرانی در شهر هستیم، تصریح کرد: پروژه‌های خط دوم قطار شهری و حلقه حفاظتی شهر با نگاهی که به بسیاری از مشکلات امروز شهر داشته‌ایم طراحی شده و می تواند کارکرد بسیار بالایی داشته باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: دو پروژه خط دوم قطار شهری و حلقه حفاظتی شهر بزرگترین اقدامات زیرساختی برای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قطعاً انتظار شهروندان این است که برخی از صنایع اطراف اصفهان با پرداخت هزینه‌هایی که بابت آلودگی به شهر وارد می‌کنند، حداقل در جبران آن با کمک به ساخت این پروژه‌ها و پرداخت حقوق قانونی شهر کمک کنند تا شهروندان بیش از این بابت آلودگی هوا آسیب نبینند.

نوروزی با اشاره به پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان، گفت: با تلاش شبانه‌روزی تلاشگران در عمق زمین و به کارگیری بهترین روش‌ها عملیات اجرایی ۱۰ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه در جبهه شرقی خط دو متروی اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طول بخشی از خط دو قطار شهری اصفهان ۱۴.۵ کیلومتر و دارای ۱۶ ایستگاه است، گفت: روش اجرای بخش در دست اقدام خط دو قطار شهری اصفهان «زیرزمین» است، به همین دلیل شاید شهروندان اجرای این پروژه را احساس نکنند زیرا ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM در حال حفاری، وارد ایستگاه می‌شود که این روش معضلات ترافیکی و مشکلات احداث را به حداقل می‌رساند و دیگر مشکلاتی که اجرای خط یک برای مردم ایجاد کرد و برای احداث ایستگاه‌ها تا مدت‌ها راه‌ها مسدود می‌شد، وجود ندارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: احداث ایستگاه‌های خط دو قطار شهری اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق و جدول زمانی صورت می‌گیرد، به طوری که پیش از عبور TBM از محل ایستگاه، سازه‌های ایستگاه احداث می‌شود تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بیشتری انجام شود که این اقدام تاثیر ویژه‌ای در صرفه جویی هزینه‌ها دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ها و اقدامات در خط دو قطار شهری اصفهان هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و این خط در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نوروزی گفت: خوشبختانه با همکاری و مشارکت شهرداری اصفهان در منطقه شش و مجموعه فرهنگی مصلای اصفهان ۲۰۰ ظرفیت پارک خودرو در مجموعه مصلای اصفهان آماده بهره‌برداری شده که در دهه فجر انقلاب در  اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تکمیل سریع نمای مقابل مصلای اصفهان و پیش‌بینی ظرفیت پارکینگ‌های بیشتر در خیابان آب۲۵۰ و مجموعه مصلی که از جهات مختلف رونق خوبی پیدا کرده، می‌تواند محل خوبی برای همه شهروندان باشد.

شهردار اصفهان از مدیران مجموعه مصلی و مدیران شهرداری که در مدتی کوتاه موفق به اضافه کردن ۲۰۰ ظرفیت پارک خودرو به ظرفیت‌های شهر شدند، قدردانی کرد و گفت: با این اقدام از مشکلات ترافیکی محدوده مصلای اصفهان کاسته خواهد شد.

کد خبر 408332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.