احداث موزه دفاع‌ مقدس در نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد گفت: تفاهم‌نامه احداث موزه دفاع مقدس نجف‌آباد بین شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا شد.

محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد با اشاره به اطلاق عنوان «شهر علم، ایمان و ایثار» از سوی مقام معظم رهبری به نجف‌آباد، اظهار کرد: موزه دفاع مقدس تاکنون تنها در مراکز استان‌ ها احداث می‌شد، اما با توجه به امتیازات خاص نجف‌آباد از جمله تقدیم بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید که در بین آن‌ ها نام بیش از ۸۰ سردار شهید دیده می‌شود، سازمان موزه انقلاب اسلامی برای نخستین بار با احداث موزه در شهری خارج از مراکز استان توافق کرد.

وی با اشاره به پیگیری برای تصویب مراحل قانونی جانمایی و احداث این موزه در نجف‌ آباد از چندین سال قبل، خاطرنشان کرد: زمستان سال ۹۵ با حضور فرزندان سرداران شهید احمد کاظمی و غلامرضا یزدانی، بازدیدی از زیرساخت‌ های مختلف شهر به همین منظور انجام شد و تابستان سال ۹۷ نیز جمعی از مدیران ارشد سازمان حفظ آثار و ارزشها ی دفاع مقدس کشور و استان از ظرفیت‌ های مختلف شهر در عرصه‌ های فرهنگی، مذهبی و گردشگری دیدن کردند.

شهردار نجف‌ آباد با اشاره به حضور مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و برخی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در جلسه امضای تفاهم‌ نامه ایجاد موزه شهدا و مرکز فرهنگی نجف آباد اظهار کرد: طبق قانون این تفاهم نامه باید در صحن شورای اسلامی شهر مطرح و تصویب شود تا مراحل طراحی و کلنگ زنی آن در جوار گلزار شهدای شهر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نجف‌آباد با فرماندهی سردار شهید احمد کاظمی، نقش مهم و تأثیرگذاری در سال‌ های دفاع مقدس داشت. مردم این شهر تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید، نزدیک به سه هزار و ۸۰۰ جانباز و بالغ بر ۴۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

کد خبر 408322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.