نجات: مهمترین معروف، نظام جمهور اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه باید از مظلومیت این نظام دفاع کنیم، گفت: مهمترین معروف، نظام جمهور اسلامی است؛ اگر این نظام باشد امر به معروف و نهی از منکر پایدار است و مهمترین منکر تضعیف نظام است. این نظام گوهری است که باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات شامگاه جمعه در اولین یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد که در اولین گام آن، شخص باید از ته قلب قبول کند معروف دعوت به زیبایی ها است و نهی دور کردن از زشتی ها. گام دوم آن عمل است؛ یعنی کسانی که می‌خواهند نهی از گناه کنند نباید اهل گناه باشند. سومین گام امر به معروف نیز صحبت چهره به چهره است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند "گروهی از مسلمانان به حرف های باطل توجه می‌کنند وعده ای نیز از گناه های طراف خود چشم پوشی می‌کنند." همان گونه که در فتنه ٨٨ عده ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی تهمت تقلب زدند و علیه نظام قیام کردند و عده ای نیز با آگاهی از دروغ بودن این ادعا در مقابل آن سکوت کردند. گناه کسانی که سوکت کردند از گناه دروغگوها کمتر نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: مهمترین منکر در زمان حضرت زهرا (س) سقیفه بود که خط ولایت را عوض کرد و حضرت زهرا (س) ٤٠ شبانه روز در خانه مسلمانان رفتند و چهره به چهره در مورد واقعه غدیر به مردم آگاهی دادند؛ در صورتی که ایشان می‌توانستند مردم را بر واجبات دین امر کنند؛ اما مهمترین منکر، نهی از تغیر مسیر ولایت بود؛ زیرا اصل نظام رسول الله از مسیر حقیقه خارج می شد. همان گونه که امام حسین (ع) برای حفظ دین از انحرافات قیام کردند و فرمودند امر به معروف یعنی جلوگیری از انحراف دین رسول الله؛ بنابراین اهمیت حکم برگرداندن جامعه منحرف به خط اصلی از اهمیت حکم حکومت کمتر نیست.

نجات تاکید کرد: زمانی که بیانیه گام دوم صادر شد، بسیاری از رسانه های دشمن به دنبال مایوس کردن جوانان کشور بودند؛ از همین رو رهبری در بیانیه انقلاب عظمت انقلاب را تشریح کردند و فرمودند "در حالی که دنیا در دوگانه شرق و غرب بود، جمهوری اسلامی تمدن جدیدی با عنوان اسلام و کفر را به وجود آورد که خدا را محور قانون گذاری و تحولات می داند در صورتی که غربی ها انسان را محور قانون می دادند." همین دشمنی آمریکا با ایران به خاطر ایجاد تمدن جدید و مقابله منطقه با استکبار است. امروز جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند و ٤٠ سال است که ملتی آزاد و مقتدر هستیم.

وی ادامه داد: اوباما سالها پیش در پیامی به هواداران نظام صهیونیستی اعلام کرد اگر اسرائیل یکی از مواظع جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، حماس و حزب الله تلاویو را با خاک یکسان می‌کنند. همانطور که در حمله موشکی اخیر ایران مهمترین مرکز آمریکا در عراق مورد حمله قرار داد؛ درصورتی که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری شهامت هدف قرار دادن مواظع آمریکا را نداشته است. آمریکا نیز بعد از این حمله موشکی شهامت جبران آن را نداشت. امروز در لبنان، یمن، عراق، سوریه و بحرین ردپای نظام جمهوری اسلامی دیده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تصریح کرد: ایران کشوری پیشرفته در زمینه علم است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به دستاوردهای جمهوری اسلامی پرداختند و کاستی های جمهوری اسلامی را ناشی از بی توجهی و غفلت از شعارهای انقلاب دانستند. بعد از جنگ عده‌ای جریان انقلابی را از کشور حذف کرده و کار را به تکنوکرات ها سپردند.

نجات خاطرنشان افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه بزرگترین تهدید کشور را ابزارهای رسانه ای پیشرفته که امکانات خطرناکی را برای پایگاه های ضد معنویات قرار داده اند تا دروغ های بزرگ را در کشور گسترش دهند خواندند. رسانه های استکباری شبانه روز به جوانان اعلام می‌کنند رژیم سابق بهتر از نظام جمهوری اسلام بوده است؛ همان گونه که در آخر الزمان جای منکر با معروف عوض می شود، رژیم جنایت کار و فاسد طاغوت نیز به رژیمی نمونه تبدیل شده و آمریکا جنایتکار به طرفدار حقوق بشر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند مهترین وظیفه جوانان شکستن محاصره تبلیغاتی و ایجاد امیدواری در جامعه است؛ از همین رو امروز هیچ چیزی مقدس تر از نظام جمهوری اسلامی نیست و انتقال این نظام به نسل آینده مهمترین معروف است و مهمترین منکر امروز نیز رسانه هایی هستند که شبانه روز انقلاب را بی اثر جلوه می دهند. بزرگترین منکر سکوت در مقابل این رسانه ها است و وظیفه ما رساندن مظلومیت این نظام به گوش جوانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: امروز باید واقعیت های آمریکا را برای جوانان مشخص و آشکار ساخت که امروز خانواده در غرب مرده است و در آمریکا بیشترین تعداد زندانی ها و سقط جنین و اعتیاد وجود دارد. امروز انسانیت و عقلانیت در آمریکا و اروپا مرده و باید عفول موریانه وار آمریکا را به جوانان نشان داد.

نجات تصریح کرد: وظیفه ما در بیانیه گام دوم نگاه انقلابی و روحیه و عمل جهادی است؛ همان گونه که سردار سلیمانی در پی عمل جهادی بود.

وی با بیان اینکه باید از مظلومیت این نظام دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: مهمترین معروف، نظام جمهور اسلامی است؛ اگر این نظام باشد امر به معروف و نهی از منکر پایدار است. مهمترین منکر نیر تضعیف نظام است. این نظام گوهری است که باید حفظ شود.

کد خبر 408315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.