ظهور رمالی در صحن شورای شهر

اختلافات در چند شورای شهر و حواشی پدید آمده در نتیجه آن و نیز دستگیری و بررسی چند پرونده قضایی مربوط به اعضای شوراها، مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتشار یک دست‌نوشته در فضای مجازی در چند روز اخیر خبرساز شده است؛ به نظر می‌رسد این دست‌نوشته که به طلسم‌های رایج شباهت بسیاری دارد، در یکی از گلدان‌های شورای شهر خرمشهر که محل برگزاری جلسات بوده به‌صورت بسته‌بندی پیدا شده است.

اعضای شورای شهر نسبت به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند و جلسه بعد از این اتفاق نیز به دلیل غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن جلسه لغو شد؛ این چندمین بار است که جلسات شورای شهر خرمشهر یا لغو یا متشنج می‌شود.

لواسان؛ دستگیری دو عضو شورای شهر

علی شیرخانی و مهدی شیخی دو نفر از پنج عضو شورای شهر به همراه شهردار و دو کارمند شهرداری لواسان در هفته جاری دستگیر شدند. اگرچه سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات گفته پرونده این افراد در دست بررسی بوده و هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌ها درخصوص علت این دستگیری توسط برخی رسانه‌ها آغاز شده است.

به نظر می‌رسد این دستگیری‌ها مربوط به موضوع ساخت‌وساز ویلا به صورت غیرقانونی در لواسان در ماه‌های گذشته باشد که در فضای مجازی مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است.

این ساخت‌وسازها به یک شهرک لوکس در محدوده‌ای بیش از یک میلیون متر مربع در منطقه کلاک لواسان مربوط می‌شود.

آب‌پخش؛ زد و خورد فامیل شهردار با اعضای شورا در جلسه استیضاح

جلسه استیضاح اعظم صمصامی شهردار آبپخش و نخستین شهردار زن استان بوشهر با حضور هر پنج عضو شورای شهر و شهردار برگزار و وی برای سومین بار استیضاح و برکنار شد. دو مصوبه گذشته عزل شهردار توسط شورای آبپخش بنا به دلایل غیر قانونی بودن مراحل استیضاح از سوی فرمانداری دشتستان رد شده بود.

پس از اتمام جلسه استیضاح تعدادی از اعضای خانواده شهردار جلو شورای شهر آبپخش جمع شده و با اعضای شورا درگیر شدند که در این درگیری فرخ عباسی رئیس، حسن صمصامی نایب رئیس و بهرنگ عباسی منشی شورای شهر به شدت آسیب دیدند.

این درگیری با دخالت نیروی انتظامی تمام  و شش نفر از خانواده شهردار نیز بازداشت شدند.

آشخانه؛ طلبکار شهرداری رخت‌خواب خود را در ساختمان شورا پهن کرد!

شهروند آشخانه‌ای در اعتراض به وصول نشدن طلب ۳۹۰ میلیون ریالی‌ خود از شهرداری، با گستردن رخت‌خواب در دفتر شورای شهر خوابید. این فرد پس از چندین نوبت رفت و آمد برای دریافت طلبش، وقتی از شهرداری ناامید شد با گستردن پتو و دراز کشیدن در شورای شهر، نارضایی خود را به نشان داده و عکس آن را نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

وی بابت فروش روغن ماشین به خودروهای شهرداری، از این نهاد طلبکار است و از طرف دیگر از ۱۰ سال پیش بر سر واگذاری زمینی توسط شهرداری، در ورودی شهر آشخانه و در مجاورت جاده آسیایی، درگیر پرونده دیگری با شهرداری است.

کرمان؛ دعوا بر سر خوب یا بد بودن شورای چهارم

پس از آنکه در فضای مجازی فیلمی مبنی بر دعوا و داد زدن‌های دو نفر از اعضای شورای شهر کرمان منتشر شد، فتح‌الله مویدی عضو شورای شهر کرمان درباره این جلسه و علت دعوای خود با برخی از اعضای شورای شهر گفت: بحث ما با شهردار کرمان بود که متاسفانه در جلسات، شوراها و شهرداران قبل از خود را زیر سوال می‌برد و مدعی بود که آنها کاری انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه عوارض سال ۹۸ را ۸ یا ۱۰ برابر افزایش داده‌اند که شهردار و آقای خدادادی (یکی از اعضای شورای شهر کرمان) از این موضوع دفاع می‌کردند؛ در چندین جلسه این سخنان مطرح می‌شد که ما سکوت می‌کردیم اما دیگر در این جلسه صبر آقای مشرفی دیگر عضو شورای شهر تمام شد و جواب ایشان را دادند و مجبور شدیم مقداری از تخلفات شهردار را بیان کنیم.

مویدی افزود: در دوره چهارم شورای شهر کرمان مقرر شد که تعرفه‌ها افزایش زیادی نداشته باشند و تاکید ما این است که مشابه دوره چهارم شورای شهر عمل شود که متاسفانه طرف مقابل ما چنین نظری ندارد.

محمد فرشاد رئیس شورای شهر کرمان نیز در واکنش به این حواشی گفت: دعوایی مطرح نبود بلکه یک بگو مگویی با تن صدای کمی بلند بود که این موضوع نیز صرفا به دلیل اختلاف نظر در خصوص لوایح درآمدی بین شهردار و برخی از اعضای شورا بود.

وی تصریح کرد: در این موضوع اختلافات فنی و برداشت‌های فنی در برخی لوایح به وجود آمده بود که شهردار توضیحات لازم را ارایه داد. تعرفه برخی لوایح باید در دوره‌های قبل طبق قانون افزایش پیدا می‌کردند که این روند افزایشی طی نشده بود به همین دلیل برخی از اعضای شورا که در دوره‌های قبلی شورای شهر نیز حضور داشتند، خواستند از این موضوع دفاع کنند که مقداری صدایشان بلند شد.

تبریز؛ انتقال ساختمان شورای شهر

اخیرا ساختمان خانه هنر باغ گلستان به شهرداری تبریز تحویل داده شده و با توجه به بازدید و تائید اعضای شورا، این ساختمان به شورای شهر اختصاص یافت.

نخستین جلسه انجمن شهر تبریز که به نوعی نخستین انجمن ایران بوده در همین ساختمان برگزار شده است و مدیران شهری امیدوارند ناهنجاری‌های موجود در باغ گلستان با این انتقال از میان رفته و زمینه‌های بازگشت دوباره خانواده‌ها به این محل فراهم شود.

با انتقال ساختمان شورای شهر تبریز از محل فعلی آن در عمارت ساعت، موزه‌های موجود در ساختمان خانه هنر باغ گلستان به عمارت ساعت تبریز منتقل می‌شود.

کرج؛ اعتراض رئیس به بی نظمی اعضای شورا

اکبر سلیم نژاد رئیس شورای شهر کرج در صدو هشتادمین جلسه علنی این شورا با انتقاد از اعضای شورای شهر در مورد غیبت یا بدون اجازه ترک کردن جلسه‌ گفت: بعضی از اعضای شورای شهر  جلسه را ترک می‌کنند و جلسه علنی از حد نصاب می‌افتد که نباید اینگونه باشد چون این اعضا به مردم تعهد دارند.

وی با بیان اینکه باید از رئیس جلسه برای خروج از جلسه علنی اجازه گرفته شود، اضافه کرد: اعضای شورای شهر باید تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و در برابر مردم باید پاسخگو باشند و این تعهدی است که از اعضای شورا انتظار می‌رود.

سرپل‌ذهاب؛ توهین عضو شورای شهر به بانوان اهل‌سنت

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب از توهین و هتک حرمت یکی از اعضای شورای شهر به مردم اهل‌سنت به ویژه بانوان سنی مذهب خبر داد و آن را محکوم کرد.

سرهنگ منوچهر رضایی، فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب نیز ضمن محکوم کردن اهانت به مردم اهل سنت از سوی یکی از اعضای شورای این شهر گفت: فرد مورد نظر که از اعضا شورای شهر می باشد که با هماهنگی مقام قضایی شهرستان احضار و تحویل مراجع قضایی شده و هم اکنون تحت نظر و در حال سیر مراحل قانونی جهت روشن شدن زوایای پیدا و پنهان این موضوع است.

شیراز؛ رسیدگی عادلانه به پرونده حاجتی

دادگستری فارس اعلام کرده است که تجویز اعاده دادرسی در راستای اعمال مواد ۴۷۵ و ۴۷۶ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص پرونده مهدی حاجتی، عضو برکنار شده شورای شهر شیراز انجام شده که مطابق این دستور رسیدگی مجدد به اتهامات وی در دادگاه هم عرض صادر کننده رای قطعی (محاکم تجدید نظر استان) انجام خواهد شد.

همچنین دادگستری استان فارس تأکید کرد که رسیدگی به این پرونده وفق مقررات و به صورت عادلانه و به مانند سایر پرونده های مطروحه در دستگاه قضایی بدون توجه به حاشیه های موجود انجام و رأی مقتضی صادر خواهد شد.

قروه؛ دستگیری ۳ مدیر شهری به دلایل نامعلوم

پس از آنکه شهردار قروه در دی‌ماه به دلیل برخی سوءاستفاده‌های مالی و نیز چندی پس از آن مسئول امور قراردادهای شهرداری قروه بازداشت شدند، روز چهارشنبه هفته جاری مسئول جایگاه‌های CNG شهرداری قروه به دلیل برخی تخلفات در واگذاری جایگاه‌ها توسط مراجع قضایی بازداشت شد تا سومین مدیر شهری بازداشت شده در این شهر باشد.

این درحالی است که به گفته رئیس شورای شهر قروه، هیچ گونه اطلاع و اخباری در مورد علت بازداشت شهردار، مسئول امور قراردادها و مسئول جایگاه‌های CNG شهرداری قروه در دسترس نیست.

فردوسیه؛ بازگشت عضو شورای شهر پس از ۴ ماه

علی نفریه عضو شورای شهر فردوسیه پس از گذراندن دوران چهار ماهه سلب عضویت توسط هیئت مرکزی حل اختلاف کشور، از ابتدای بهمن ماه سال جاری با حکم استانداری تهران و ابلاغ فرمانداری شهرستان شهریار مجددا به شورای این شهر پیوست.

با این حکم نفریه جایگزین عضو علی‌البدل مربوطه و به ترکیب پنج نفره شورای اسلامی شهر فردوسیه پیوست

کوتاه از شورا:

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و عضو سابق شورای شهر تهران در تماس تلفنی با محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران مخالفت جامعه کشتی کشور و فدراسیون کشتی با مصوبه شورای شهر مبنی بر تغییر نام خیابان غلامرضا تختی را به وی اعلام کرد.

علیرضا امینی، رئیس شورای شهر خرم‌دره استعفا داد که با این استعفا انتخابات هیئت رئیسه شورا برگزار شد و طی آن مرتضی صالحی‌نژاد که ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای عالی استان‌ها را نیز بر عهده دارد به‌عنوان رئیس شورای شهر خرم‌دره انتخاب شد.

شورای اسلامی شهر چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد علی نوری، شهردار این شهر را به دلیل ساکن نبودن در این شهر، با پنج رای موافق استیضاح و برکنار کرد.

علیرضا پوستی، رئیس شورای شهر اردبیل: مرکز پژوهش شورا به زودی راه‌اندازی می‌شود که در این مرکز از صاحبنظران و اساتید دانشگاه با محوریت روش‌های نوین توسعه شهری استفاده می‌کنیم که خروجی این امر قطعا به نفع توسعه پایدار خواهد بود.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از واگذاری عمارت اقدسیه (خانه شهرداران) به یک جواهر فروش از سوی شهرداری تهران پس از گذشت یک نسل دیگر افراد این خاندان نسبت به نگهداشت این ملک تعهدی از خود نشان دهند؛ اگر در خیابان این عمارت قدم بزنید مشاهده می‌کنید که تمام ملک‌های مجاور این عمارت، برج‌های بلند مرتبه هستند و همین امر موجب می‌شود که پس از گذشت یک نسل مالکان آن به تخریب و بلندمرتبه‌سازی ملک تمایل پیدا کنند.

شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز: کمیته‌ای تخصصی به‌منظور بررسی و واکاوی مشکلات موزه‌داران شهر زیر نظر کمیسیون فرهنگی شورا با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها در راستای پیگیری مشکلاتشان تشکیل خواهد شد که امیدواریم برگزاری جلسات مستمر در این زمینه به بهبود کیفی و کمی شرایط مجموعه و موزه‌داران و درنتیجه به توسعه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار بیانجامد.

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان: طرح سبزه میدان ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از برنامه پیش‌بینی شده تا حدودی عقب هستیم؛ مشکل تملکات نیز تا ۱۵ روز آینده با تخریب یک ملک به سرانجام خواهد رسید. از مجموع اعتبار در نظر گرفته برای اجرای این طرح تاکنون هفت میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده و می توان گفت به لحاظ مالی مشکل چندانی وجود ندارد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران: یکی از مهم‌ترین نقش شورایاران ترغیب اهالی محل به مشارکت اجتماعی است و ما از شورایاران انتظار داریم که به ما بگویند که چه کاری باید انجام دهیم و چه راهکار پیشنهادیی دارند. شورایاران باید اهالی محل را ترغیب کنند برای انجام کارهای خیر و مطرح کردن مشکلات خود، زیرا شورایاران یار شورای شهر هستند و بر همین اساس باید به ما الگو بدهند.

کد خبر 408292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.