ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت های دامپروری لغو شد

سی و پنجمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به ریاست وزیر امور اقتصادی و دار ایی و با حضور اعضای هیئت، تشکل های بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شادا، در این نشست ضمن تصویب مجوز سرمایه گذاری خارجی با شرایط و مراحل تعیین شده در درگاه ملی مجوزهای کشور، مقرر شد از تاریخ ابلاغ، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به عنوان مرجع مذکور ظرف مدت زمان هفت روز کاری از تاریخ دریافت درخواست صدور مجوز ، آن را بررسی نموده و هیئت سرمایه گذاری خارجی نیز موظف به پاسخگویی ظرف مدت زمان ۱۵ روز کاری است.

پیش از این، مدت زمان بررسی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، ۱۵روز و هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ۳۰ روز بود.

در این نشست به منظور تسهیل در صدور مجوز و پروانه فعالیت های دامپروری و تولید در بخش طیور، هر گونه ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت های مذکور  به دلیل اشباع و تنظیم بازار در هر قالبی از جمله "سیاست های راهبردی و برنامه ریزی تولید سالانه" لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع شد.

در سی و پنجمین نشست هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در راستای اصلاح فرایند صدور مجوز مشاغل خانگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت مواد (۲) و (۳) قانون بهبود محیط کسب و کار، در راستای ایجاد وحدت رویه و تسهیل صدور مجوز مذکور، دستورالعمل نظارت های بهداشتی ویژه محصولات غذایی را متناسب با شرایط مربوط، ظرف مدت حداکثر یک ماه تهیه و به این هیئت ارسال نماید.

کد خبر 408282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.