۲۵ میلیون متر مکعب آب به گاوخونی رسید

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه تالاب گاوخونی در آستانه خشک شدن کامل است، گفت: اگر این تالاب را نتوانیم نجات دهیم یک بحران بهداشتی و امنیتی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اکبری امروز - جمعه ۱۱ بهمن ماه- در آیین گرامیداشت روز جهانی تالابها که در کنار تالاب بین المللی گاوخونی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور سمن های محیط زیستی، مردم و مسئولان استان، اظهار کرد: چالش های محیط زیستی از جمله در حوزه آب زیاد است با وجود این وقتی حضور و همکاری مردم و مسئولان را می بینیم دلمان قرص است که این مردم همانطورکه در همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی حماسه آفریدند می توانند حضور موثری برای حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کنوانسیون رامسر خاستگاه اجماع بین المللی و برای حمایت از تالابها است، افزود: این کنوانسیون در حال حاضر ۱۷۰ کشور عضو دارد و  ۲۴ تالاب ایران نیز در آن ثبت شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: محیط زیست با تمام وجود وظیفه اخلاقی و قانونی خود می داند که از زاینده رود بزرگ و ادامه حیات گاوخونی به عنوان حقوق عامه دفاع کند؛ از این رو در تمام سطوح مختلف و کارگروه ها حضور دارد زیرا خود را سربازان توسعه پایدار و حمایت از حقوق عامه می دانیم.

وی تصریح کرد: برون رفت از مشکلات نیازمند همکاری است، اگر نتوانیم تالاب گاوخونی را نجات دهیم نه تنها کارکردهای ارزشمند آن را از دست خواهیم داد بلکه یک بحران بهداشتی و امنیتی برای خود ایجاد می کنیم زیرا براساس پژوهش های دانشگاهیان ریزگردهای سمی تالاب تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری پراکنده می شود.

گاوخونی در آستانه خشکی کامل

اکبری گفت: گاوخونی در آستانه خشک شدن کامل است همه به این موضوع باور دارند که باید تالاب گاوخونی را نجات دهند و از این خطر دوری کنیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط استان اصفهان افزود: با همکاری و اتحاد مجموعه مدیریت استان، مردم و دوستداران محیط زیست خواهیم دید که تالاب گاوخونی در آینده نزدیک وضعیت بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجموعه محیط زیست با وجود امکانات و بضاعت کم اراده قوی دارد، اظهار کرد: سال پیش اعتباری برای مقابله با گرد و غبار نداشتیم اما با پیگیری ها، امسال ۱۴ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است.

اکبری خاطرنشان کرد: امسال تاکنون توانستیم ۲۵ میلیون مترمکعب حقابه گاوخونی را بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها به همت سمن های زیست محیطی، اداره کل محیط زیست و شرکت آب منطقه ای استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 408280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.