آیت‌الله سیستانی طرح «معامله قرن» را محکوم کرد

آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق با محکوم کردن معامله قرن تاکید کرد که این طرحی ناعادلانه برای مشروعیت بخشیدن به اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایمنا، در بیانیه آیت‌الله سیستانی که امروز در خطبه دوم نمازجمعه کربلا به عنوان «خطبه مرجعیت» ازسوی شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» قرائت شد، آمده است: طرح ناعادلانه‌ای که اخیراً فاش شده برای مشروعیت بخشیدن به اشغال سرزمین‌های فلسطین به شدت محکوم می شود؛ اعراب و مسلمانان آزاد هستند که به ملت مظلوم فلسطین در دستیابی به حق خود برای باز پس گیری سرزمین های اشغالی و تأسیس کشور مستقل فلسطین کمک کنند.

وی همچنین گفت که چهار ماه از عمر جنبش و اعتراضات مردمی عراق گذشته است؛ اعتراض‌هایی که هدف از آنها اصلاح و رهایی کشور از چنگال فساد و ناکامی‌هایی است که همه نهادها و ادارات مختلف دولتی را فرا گرفته است و در آنها خون‌های بی‌گناه بسیاری ریخته و هزاران شهروند نیز زخمی شده و هنوز هم این حوادث ادامه دارد.

مرجع عالی دینی عراق بار دیگر استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و ترور و آدم ربایی را محکوم کرد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است که شکستن و حذف اعتراضات و تحصن با استفاده از خشونت و زور و نیز اقدام‌های برخی افراد علیه نیروهای امنیتی و ادارات دولتی و حوادث خشونت طلبانه، اعمال خرابکاری و تهدید علیه برخی از مؤسسات آموزشی و خدماتی و هر چیزی که امنیت شهروندان را نقض می‌کند و به منافع آنها آسیب می‌رساند، محکوم است؛ این اقدامات ناعادلانه به عنوان جایگزینی برای حضور گسترده مردم با هدف فشار آوردن و پاسخگویی به مطالبات و اصلاحات کارساز نخواهد بود، بلکه در مقابل منجر به کاهش همبستگی با جنبش اعتراضی و شرکت کنندگان آن می شود.

وی همچنین در ادامه، بحران کنونی عراق را موجب بی ثباتی سیاسی، اقتصادی، امنیتی و به زیان کشور و آینده ملت دانسته و ابراز امیدواری کرده که دولت جدید هر چه زودتر تشکیل شود، دولتی شایسته که بتواند هم اعتماد مردم را جلب و اوضاع را آرام کند و هم اینکه اعتبار و عزت کشور را بازگرداند و در اسراع وقت اقدام‌های لازم را برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه انجام دهد.

آیت الله سیستانی تاکید کرده که تسریع در برگزاری انتخابات زودهنگام ضروری است تا مردم بتوانند مطالبات و سخنان خود را بیان کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 408276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.