سپاهان ۲- فولاد یک/ پایان هفته جنجالی با پیروزی شیرین

تیم فوتبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر فولاد خوزستان را در ورزشگاه نقش جهان شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی 2 بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۱۰۴۰۰ نفر

گل ها: کی روس استنلی (دقیقه ۵) و محمد محبی (دقیقه ۶۳) برای سپاهان؛ حسن بیت سعید (دقیقه ۸۰) برای فولاد

اخطار: علی مصلح (دقیقه ۳۰)، امید نورافکن (دقیقه ۳۸)، کی روس استنلی (دقیقه ۸۲) از سپاهان؛ وحید حیدریه (دقیقه ۲۵)، عارف آقاسی (دقیقه ۴۵)، مجتبی نجاریان (دقیقه ۴۵)، شهاب گردان (دقیقه ۴۵)، جواد نکونام (سرمربی، دقیقه ۷۳)، فرزاد جعفری (دقیقه ۸۶)، موسی کولیبالی (دقیقه ۹۰) از فولاد

اخراج: حمیدرضا رجبی (مربی فولاد)

سپاهان: پیام نیازمند، رضا میرزایی (دقیقه ۷۱- مرتضی منصوری)، علی مصلح، محمد طیبی، امید نورافکن، مهدی کیانی، سروش رفیعی، ولادیمیر کومان (۵۷- سجاد شهباززاده)، محمد محبی، محمدرضا حسینی و کی‌روس استنلی (۸۵- علی قربانی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

فولاد: شهاب گردان، موسی کولیبالی، مجتبی‌نجاریان (۷۰- فرزاد جعفری)، عارف آقاسی، وحید حیدریه، احمد عبدالله زاده، آیاندا پاتوسی (۶۸- امیرحسین باقرپور)، سینا زامهران (۶۰- زبیر نیکنفس)، فرشاد احمدزاده، حسن بیت سعید و لوسیانو پریرا

سرمربی: جواد نکونام

داور: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

سپاهان پس از دو هفته ناکامی در کسب پیروزی در حالی به مصاف فولاد می رفت که هفته پرحاشیه ای را پشت سر گذاشته بود و قضایای مربوط به سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی، سپاهان را در کانون توجهات قرار داده بود. شاگردان امیر قلعه نویی اما بازی با فولاد را طوفانی آغاز کردند  وهنوز ۵ دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که روی یک کرنر، این کی روس استنلی بود که دروازه فولاد را باز کرد و میزبان را خیلی زود پیش انداخت. سپاهان که در نیم ساعت ابتدایی بهتر از از حریف بود موقعیت هایی برای به ثمر رساندن گل دوم را هم داشت اما در استفاده از موقعیت ها ناموفق بود. فولاد اما در دقایق پایانی نیمه نخست فشار زیادی برای به ثمر رساندن گل تساوی آورد و یک موقعیت خوب هم توسط پریرا به دست آورد اما بی دقتی این مهاجم مانع گلزنی او شد.

در نیمه دوم سپاهان با هدف کنترل بازی به میدان آمد و مانند نیمه نخست بازی را خوب آغاز کرد. سپاهان که در این دیدار روی نفوذهای محبی از جناح چپ برنامه ریزی کرده بود در اواسط نیمه دوم روی شوت زیبای محبی از گوشه سمت چپ محوطه جریمه به گل دوم رسید. سپاهان می رفت تا بدون دغدغه بازی را به پایان برساند اما گل دقیقه ۸۰ بیت سعید ۱۰ دقیقه پایانی بازی را برای شاگردان قلعه نویی سخت کرد. به هر صورت بود اما ۱۰ دقیقه پایانی را سپاهان کنترل کرد و با حفظ ۳ امتیاز بازی، پس از دو هفته پیروز شد.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۳۵ امتیازی شد و در رده دوم جدول جایگاهش را حفظ کرد.

شرح گل: 

۰-۱ (دقیقه ۵- سپاهان)- کرنر ارسالی سروش رفیعی در محوطه جریمه با دفع ناقص مدافعان فولاد همراه شد تا توپ درون محوطه جریمه به کی روس برسد و او با یک ضربه زمینی محکم دروازه فولاد را خیلی زود باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۶۳- سپاهان)- محمد محبی در سمت چپ محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد و با کمی حرکت در عرض یک شوت ناگهانی زیبا شلیک کرد و دروازه فولاد را برای بار دوم باز کرد.

۱-۲ (دقیقه ۸۰- فولاد)- ارسال بازیکنان فولاد از سمت چپ در محوطه جریمه با دفع ناقص نورافکن همراه شد تا توپ جلوی پای بیت سعید بیفتد و گل اول این تیم با ضربه این بازیکن به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- روی یک کار تیمی توپ درون محوطه جریمه به حسینی رسید تا او با یک ضربه محکم دروازه فولاد را نشانه برود اما توپ با برخورد به مدافعان فولاد راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۹- شوت از راه دور خطرناک لوسیانو پریرا از پشت محوطه جریمه با واکنش ناقص نیازمند دور شد.

دقیقه ۳۰- شوت رضا میرزایی از سمت راست پشت محوطه جریمه را شهاب گردان مهار کرد.

دقیقه ۴۴- پاس در عمق احمدزاده پریرا را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او در حالتی نامتعادل از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷- پریرا که پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شده بود با یک چرخش و ضربه سریع دروازه نیازمند را تهدید کرد اما توپ با برخورد مدافعان سپاهان راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۸- ارسال یاران فولاد از سمت چپ با ضربه سر کولیبالی همراه شد اما توپ راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۷۱- شوت سرکش سروش رفیعی را گردان راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۲- کرنر ارسالی رفیعی با ضربه سر خطرناک حسینی همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- ضربه پای چپ وحید حیدریه از سمت چپ پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلاف از کنار دروازه نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۰- ضربه ایستگاهی امید نورافکن از بالای دروازه شهاب گردان به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۹۰- ارسال حسینی از سمت راست با ضربه سر بسیار خطرناک قربانی همراه شد اما توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

هواداران سپاهان که از مذاکرات قلعه نویی با فدراسیون فوتبال دلخور بودند او را در طول بازی تشویق نکردند و در پایان بازی نیز قلعه نویی سمت آنها نرفت.

بهترین بازیکن:

سروش رفیعی که امروز در میانه میدان برای سپاهان بسیار عالی بازی کرد و زمینه ساز گل اول هم بود در کنار محمد محبی بهترین های بازی امروز بودند.

کد خبر 408270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.