گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور مردم و مسئولان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولان در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

انتخابات بهار سیاسی کشور است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به اهمیت حفظ اخلاق رقابت در انتخابات اظهار کرد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می شویم باید مراقبت بیشتری در رعایت اخلاق رقابت در انتخابات داشته باشیم تا فضای کشور آلوده به تهمت ها و تخریب ها نشود.

وی حفظ اخلاق را ضامن برگزاری انتخاباتی موفق دانست و افزود: انتخابات همیشه بهار نشاط سیاسی در کشور بوده و نباید با رفتار نادرست این بهار را خزان کرد، البته اختلاف نظر و سلیقه لازمه یک جامعه آزاد است،اما نباید بگذاریم این اختلاف نظرها به تفرقه مبدل شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: با رعایت برخی اصول فضای انتخابات قطعا به فضایی که نقد منطقی و منصفانه در آن انجام خواهد گرفت مبدل خواهد شد و از فضای دعوا، اهانت و هتاکی فاصله خواهیم گرفت.

وی شرح صدر را ضرورت یک فضای باز سیاسی دانست و ادامه داد: شرح صدر، تحمل نظر مخالف و برخورد منطقی داشتن در میدان تنوع سلایق است که هم مردم بهتر انتخاب می کنند و هم گروه ها و احزاب وزن خود را می یابند، اما صاحبان سلایق مختلف خطوط قرمز نظام که همان اسلام، قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام(ره)، خط امام هم خط روشنی است را نشکنند که شکستن این خطوط قرمز مساوی با تفرقه و تشتّت خواهد بود.

سرافراز ادامه داد: خط امام، خط دین و معنویت، خط خدمت به محرومان، خط استقبال از نقد و نقدپذیری و خط استکبار ستیزی و نامشروع دانستن دولت اسرائیل است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد از طرفی خط امام و رهبری داشتن دغدغه توأم با غیرت و تعصب ایرانی، اسلامی است که توجه به آن بسیاری از گره ها را خواهد گشود.

امام جمعه فولادشهر گفت: بدیهی است در آستانه انتخابات، اربابان سیاست برای حفظ موقعیت خود و یا جلب نظر بخش هایی از جامعه، از شیوه ‏های مختلفی استفاده کنند که البته اگر در چارچوب ارزشها و باورهای مردم باشد، برای گرم کردن تنور انتخابات بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به طرح معامله قرن گفت: این طرح مشکوک که ظاهراً قرار است هر از چندگاهی ابعاد آن رونمایی شود، یک برنامه‏ی بدون سرانجام و بدون ایده و برنامه مشخص بوده چراکه معامله قرن می‏خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و مسجدالاقصی و اعلام یک شهر دور افتاده (ابودیس) به نام پایتخت فلسطین جدید، هویت چند هزار ساله فلسطین را نابود کند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: ازسویی این طرح، بین نوار غزه و کرانه غربی رود اردن با احداث یک پل ارتباطی توسط کشورهای عرب، غزه را کاملا خلع سلاح کرده و سلاح ‏های او را تحویل مصر بدهد و به تدریج زمینه برای تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی فراهم شود.

سرافراز گفت: راهپیمایی میلیونی عراق در جمعه گذشته نقطه عطف اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود و باید توجه داشت این تظاهرات میلیونی اخیر، نه پایان راه، که آغاز یک سلسله تحرکات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی از سوی مردم و گروه‏های مقاومت عراقی است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که آمریکا و اتباع منطقه ای وی که برآوردهای آنان غلط از آب درآمده است از شرایط کنونی در منطقه و عراق به شدت زخم خورده و عصبانی باشند و قطعاً اولین گام آنان، اقدامات ایذایی برای تحت الشعاع قرار دادن این موج عظیم خواهد بود.

ولایت  در جامعه یک اصل است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار کرد: سفره معارف اهل بیت(ع) همواره باید استمرار داشته باشد و فقط مختص به ایام رحلت ائمه اطهار(ع) نباشد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه قرآن برای هدایت انسان نازل شده است، افزود: قرآن سفره گسترده الهی است که رزق طیب معنوی نشاط آفرین و حیات بخش در آن گذاشته شده است، قرآن از اهل بیت جدایی پذیر نیست.

کرامتی با تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود امام به میهن اسلامی گفت: پیروزی انقلاب تجلی سوره فجر است و وظیفه شرعی و دینی ما حفظ انقلاب و تبعیت از فرامین ولی فقیه است.

وی گفت: امامت و ولایت یک اصل است که منجر به سامان بخشیدن به دین می‌شود، فلسفه زندگی فاطمه الزهرا(س) دفاع از ولایت بود تاجایی که در راه حفظ ولایت به شهادت رسید.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: اگر امامت و ولایت نباشد جامعه از هم گسیخته می‌شود، همانگونه که در بدترین شرایط مقام معظم رهبری محور است و وقتی حول این محور گرد می‌آییم جامعه از وجود فتنه خلاص می‌شود.

کرامتی با اشاره به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر معامله قرن، افزود: همانگونه که تاکنون آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف نامشروع خود ناکام ماندند در این هدف نیز ناکام خواهند ماند.

وی افزود: صهیونیست‌ها در این میان از هر اقدامی برای نجات خود فروگذاری نمی‌کند اما شهادت سردار سلیمانی زمینه نابودی صهیونیست‌ها است.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: برخی به دنبال تضعیف نهاد شورای نگهبان هستند، در شرایط کنونی که مردم را باید به شرکت در انتخابات ترغیب کرد نباید شورای نگهبان را به حاشیه کشاند، شورای نگهبان براساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت و عمل می‌کند.

کرامتی گفت: برخی به دنبال اهداف جناحی به تضعیف و تخریب شورای نگهبان می‌پردازند که بایبسته و شایسته نیست علیه شورای نگهبان حرفه‌های دشمن شاد کن و نفاق آمیز گفته شود.

کد خبر 408264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.