استارت آپ‌ها به کمک شرکت‌های دریایی می‌آیند

پنج شرکت بزرگ دریایی به منظور اجرای ۱۳ پروژه فناوری با استارت آپ‌ها همکاری می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت‌های بزرگ دریایی Cargotec، HHLA، Inmarsat، Shell و Wärtsilä با همکاری شرکت Rainmaking به منظور گسترش فنّاوری دیجیتالی، کاهش مصرف انرژی، کربن زدایی و ... توافقنامه‌ای امضا کردند تا به توسعه فنّاوری در حوزۀ دریا کمک کنند.

براساس این گزارش "Nicklas Viby Fursund" مدیر شرکت Rainmaking که شرکت‌های جانبی استارت آپی را مدیریت می‌کند در زمینه همکاری با شرکت‌های دریایی گفت: صنعت دریانوردی در مسیر رشد و توسعه به نوآوری سریع و تفکر تازه‌ای برای دستیابی به نتایج مناسب تجاری نیاز دارد. راه‌اندازی فنّاوری‌های جدید می‌تواند به کارآفرینی بیشتر در حمل و نقل دریایی منجر شود.

وی افزود: آنچه در برنامه همکاری‌های دوجانبه استارت آپ‌ها با شرکت‌های دریایی گنجانده شده است ایجاد یک برنامۀ تلفن هوشمند برای دریانوردان است تا گزارش‌های مربوط به هرگونه رویداد و حادثه را به طور مداوم ضبط کرده و داده‌های آن‌ها را در اختیار کاربران و مسئولان قرار دهد.

از سوی دیگر بهبود مصرف انرژی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در برنامه‌های مشترک مدنظر قرار دارد.

"Tero Hottinen" مدیر تجارت دیجیتال یک شرکت  استارت آپی نیز در این زمینه گفت: ما به‌دنبال کشف استعدادهای جدید وتشویق انگیزه  برای افزایش راندمان و بالا بردن سود شرکت‌های دریایی هستیم.

برای مثال شرکت Wärtsilä با سرمایه گذاری در زمینه فنّاوری دیجیتال برای بهره وری در مصرف انرژی و عملیات مبتنی بر داده‌ها شناخته شده است  که با استارت آپ Signol برای صرفه جویی هرچه بیشتر همکاری خواهد کرد و مسئولان این استارت آپ نیز به دنبال کشف روش‌های جدیدی برای بهبود مصرف انرژی هستند.

از سوی دیگر "Steffen Knodt" مدیر سرمایه گذاری‌های جدید Wärtsilä با اشاره به اینکه همکاری با استارت آپ‌ها به زودی آغاز می‌شود گفت: درصدد اجرای برنامه‌ای با همکاری استارت آپ‌ها به منظور کربن زدایی بیشتر هستیم و اطمینان داریم که با همکاری استارت آپ‌ها به راه حل‌هایی برای دستیابی به کربن صفر خواهیم رسید.

منبع: مانا

کد خبر 408262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.