وزیر بهداشت خواستار جلوگیری از ورود مسافران از چین به ایران شد

وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور خواستار جلوگیری از ورود مسافران از مبدا چین به کشور شد.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، در حساب توییتری خود نوشت: «‌در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی(هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود، همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در صفحه توییتر خود نوشت: «بیش از ۷۰ نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم ‎ووهان چین، با تمهیدات ویژه و تحت مراقبت های بهداشتی خاص ظرف روزهای آینده به کشور بازخواهند گشت و برای دوهفته در مکان مناسبی تحت نظر قرار خواهند گرفت.»

کرونا، نوعی از ویروس ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران، از جمله انسان، تأثیر می گذارند. آنها با سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید  همراه هستند و همچنین می توانند روی روده تاثیر بگذارند.

ویروس کرونا ،در سال ۱۹۳۷ از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس ها ،مسئول ۱۵ تا ۳۰ درصد از سرده های رایج هستند و در طول ۷۰ سال گذشته، دانشمندان دریافته اند که ویروس کرونا می تواند موش ها، سگ ها، گربه ها، بوقلمون ها، اسب ها، خوک ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن یعنی SARS و MERS تحقیق کرده است.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می شود، اشاره کرد.

کد خبر 408253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.