تشدید کنترل بنادر برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا

هرچند بسیاری از کشورها از تشدید بازرسی و کنترل بنادر به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر می‌دهند، اما اتحادیۀ دریایی استرالیا از دولت این کشور به خاطر جدی نگرفتن کنترل و قرنطینه بندری انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مانا، اتحادیۀ دریایی استرالیا اعلام کرد دولت استرالیا نتوانسته کنترل لازم را بر روی کشتی‌هایی که به بنادر این کشور وارد می‌شوند در ارتباط با جلوگیری از ویروس کرونا اتخاذ کنند.

"Paddy Crumlin" مدیرعامل اتحادیۀ دریایی استرالیا در این زمینه گفت: بنادر ما دروازۀ کشور محسوب می‌شوند و علاوه بر اینکه دسترسی به حمل و نقل را تسهیل می‌کنند یک نقطه برای ورود انواع بیماری‌های کشنده و سایر تهدیدات امنیتی به شمار می‌روند.

وی گفت: اگرچه کشتی‌های تجاری موظفند قبل از ورود به استرالیا پس از بررسی‌های لازم مورد قرنطینه قرار گیرند، ولی تصمیمات اتخاذ شده هنوز کافی نیست.

وی از دولت خواست حداقل یک پزشک برای تشخیص دقیق ویروس کرونا در کشتی‌ها و بنادر مستقر باشند تا آموزش‌های لازم را به دریانوردان بدهند.

به گفتۀ وی کارکنان بنادر و خدمۀ کشتی‌ها ممکن است با دریانوردان زیادی در تماس باشند که همین کار امکان آلوده شدن به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. به همین جهت دولت فدرال و وزیر کشاورزی باید فوراً سیستمی بوجود آورند تا بیماری کرونا تحت پوشش شدید ایمنی قرار گرفته تا از ابتلاء مردم و کارکنان دریایی به این ویروس جلوگیری به عمل آید.

در همین حال ادارۀ دریایی و بندری سنگاپور از ۲۴ ژانویه غربال‌گری را در همۀ بنادر در کشتی‌ها الزامی کرده و اقدامات خوبی را برای جلوگیری از این ویروس انجام داده است.

مرکز صادرات کویت نیز به مسئولان بنادر توصیه کرده است به کشتی‌های عبوری از چین حساسیت بیشتری نشان داده و در صورت مشاهده هرگونه بیماری آن را به مراکز درمانی اعزام کنند.

سازمان حمل و نقل امارات عربی نیز در این ارتباط بیانیه‌ای صادر کرده تا کشتی‌هایی که از طریق چین به این کشور وارد می‌شوند تمامی خدمه مورد معاینات شدید پزشکی قرار گیرند. در این بیانیه آمده است این کشتی‌ها بدون دریافت مجوز تأیید از سوی این کشور حق ترک بنادر امارات را ندارد.

اکثر بنادر آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای خواستار کنترل  بازرسی شدید کشتی‌های عبوری از چین به این کشور شدند.

کد خبر 408250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.