احتمال محرومیت پرسپولیسی‌ها در دربی/ ستاره های شطرنج به ایران برمیگردند؟

از حواشی فدراسیون شطرنج و رکورددار شدن رحمتی تا احتمال محرومیت پرسپولیسی ها از دربی و قهرمانی قطر در هندبال آسیا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم ملی هندبال قطر که پیش از این نتوانسته بود به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰صعود کند، در رقابت های قهرمانی آسیا، با پیروزی ۳۳ بر ۲۱ مقابل کره جنوبی عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

* بر اساس تازه‌ترین رده بندی مهاجمان و مربیان باشگاه‌های فوتبال جهان که از سوی سایت ورلد کلاب رنکینگ اعلام شد، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه زنیت روسیه در رتبه ۶۷ جهان قرار گرفت و به این ترتیب بهترین مهاجم ایران لقب گرفت. در بخش مربیان نیز علیرضا منصوریان سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب آهن در رتبه ۲۱۸ جهان و نخست ایران ایستاد.

* تیم فوتبال پرسپولیس تهران، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف صنعت نفت آبادان برود. خبر بد برای پرسپولیسی‌ها این است که علیرضابیرانوند، سیامک نعمتی و شجاع خلیل‌زاده ۳ کارته هستند و در صورت دریافت کارت زرد در بازی با صنعت نفت، دربی را از دست می‌دهند. دیدار استقلال و پرسپولیس در دربی پایتخت، پنج شنبه ۱۷ بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

* مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی که ۸ بهمن ماه به ریاست علی نژاد سرپرست معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، اعضای مجمع فدراسیون  و کاندیداها برگزار شد. در نهایت یوسف بهتری با کسب ۳۶ رای  از ۴۱ رای ماخوذه برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی انتخاب شد. در این انتخابات همه کاندیداها انصرف دادند و یوسف بهتری بدون رقیب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی شد. 

* باشگاه ذوب آهن پس از جدایی امیر ارسلان مطهری، برای تقویت خط حمله خود با یک بازیکن خارجی قرارداد امضاء کرد. این بازیکن با درخواست رادولوویچ به این تیم اضافه شده و به زودی در تمرینات این تیم شرکت می‌کند.

* شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال در بازی‌های این فصل تیمش نمایش درخشانی داشته و در کنار مهدی قائدی خیال کادرفنی را از بابت خط حمله راحت کرده است. دیاباته با قراردادی ۲ ساله به استقلال پیوسته و تا پایان فصل بعد با این تیم قرارداد دارد. فرهاد مجیدی از همین حالا درخواست کرده قرارداد این بازیکن تمدید شود.

* فدراسیون شطرنج در چند ماه اخیر با حواشی و اتفاقاتی همچون تغییر پرچم علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج و خداحافظی اینستاگرامی سارا خادم الشریعه مواجه شده بود. این فدراسیون بعد از این حاشیه‌ها فهرست اسامی شرکت کنندگان در جام ستارگان را در حالی منتشر کرد که نام هر ۲ شطرنج بازی که به نوعی از تیم ملی کناره گیری کرده بودند در این فهرست قرار دارد. فدراسیون شطرنج معتقد است که این ۲ بازیکن اقدام خارج از عرفی مانند اندک ورزشکاران رشته‌های دیگر انجام نداده اند که بخواهیم راه بازگشت آن‌ها به تیم ملی را ببندیم.

* نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران درالمپیک ۲۰۲۰ و پیمان فخری پیشنهاد خود در خصوص محل اسکان ملی پوشان کشورمان در این مسابقات را اعلام کردند. ساختمان شماره ۴ در دهکده بازی‌ها که ۵۱ واحد و ۱۱۴ تخت دارد، محل اسکان کاروان ایران خواهد بود. طبقه ۵ تا ۷ در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

* خدیجه قانع سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون در فصل پانزدهم لیگ برتر هندبال بانوان و از مربیان با تجربه هندبال کشور صبح امروز به دلیل آسیب دیدگی در سانحه اتوبوس تهران - شیراز به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه در این سانحه تعدادی از هموطنان فوت کردند و تعدادی هم به بیمارستان منتقل شدند.

* محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در خانه کشتی در گفت و گویی اظهار داشت: فدراسیون کشتی برای تشییع و خاکسپاری شهید گمنام بهترین کار را انجام داد، زیرا قهرمان‌های واقعی جوان‌هایی هستند که جانشان را دادند تا ما راحت زندگی کنیم. هر کاری برای شهدا انجام دهیم کم است.

* تیم‌ فوتبال شهرخودرو ایران در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در ضربات پنالتی السیلیه قطر را مغلوب کند و  چهارمین تیم راه یافته به گروه B لیگ قهرمانان لقب بگیرد. سید مهدی رحمتی که در این بازی با مهار پنالتیکریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی السیلیه، نقش موثری در صعود تاریخی شهرخودرو به لیگ قهرمانان داشت، در این بازی یک بار دیگر کلین‌شیت کرد تا برای بیست و چهارمین بار موفق به تکرار این کار شود.

* مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه صحبت هایی مبنی بر حضور قلعه نویی در تیم ملی می شود، اظهار کرد: قلعه نویی یکی از گزینه‌های داخلی تیم ملی است و آن طور که من  با فدراسیون فوتبال در تماس بودم حضور مربی خارجی در تیم ملی منتفی است.  فدراسیون فوتبال هنوز به طور قطع گزینه نهایی اش را اعلام نکرده است، اما اگر در مورد قلعه نویی به جمع بندی نهایی رسیده باشند، قلعه نویی تحت قرارداد باشگاه سپاهان است. اگر قرار باشد که صحبتی برای حضور قلعه نویی در تیم ملی شود باید در ابتدا با باشگاه سپاهان مذاکره شود.

* پس از توافق انجام‌شده میان باشگاه‌هایپرسپولیس و آنتورپ، علیرضا بیرانوند قرارداد رسمی خود با باشگاه بلژیکی را امضا کرد تا این دروازه‌بان رسما در پایان فصل به آنتورپ بلژیک ملحق شود.

* گروهی از افرادی که کلاه بر سر کشیده بودند، به خانه «اد وودوارد» معاون مدیر اجرایی باشگاه منچستر یونایتد حمله کرده و ظاهراً شعله‌های قرمز رنگی (فشفشه) را از روی در به داخل خانه او پرتاب کردند. پلیس منطقه چشایر با انتشار اطلاعیه ای با اعلام این که در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده گفت: پلیس مشغول بررسی این موضوع است. ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که این گروه در خارج از خانه «وودوارد» در چشایر جمع شده و شعار تهدید آمیز علیه او سر می‌دهند. رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که نه وودوارد ۴۸ ساله و نه خانواده او در خانه حضور نداشتند.

* تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به مدت ۹۰ روز از سمت خود کناره گیری کرده تا به اتهامات فساد مالی او رسیدگی شود، اما حالا اعضای هیئت اجرایی این نهاد جهانی خواستار تعلیق رسمی و طولانی مدت او هستند.

* با اعلام فدراسیون جهانی دو و میدانی، مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان که قرار بود در اسفندماه امسال در کشور چین برگزار شود به ماه مارس سال آینده (۲۰۲۱) موکول شد. پیش از این نیز کنفدراسیون دو و میدانی آسیا با اشاره به شیوع ویروس خطرناک کرونا مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا را در این کشور لغو کرده بود.

کد خبر 408246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.