کار سخت پرسپولیس در آبادان/ سپاهان در اصفهان چشم انتظار لغزش سرخ‌پوشان

پرسپولیس در حالی فردا میهمان صنعت نفت آبادان است که اگر امتیاز از دست دهد کار سختی را برای حفظ جایگاه‌اش در صدر جدول دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران امروز – شنبه ۱۲ بهمن ماه – از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه تختی آبادان رو در روی هم قرار می‌گیرند. پرسپولیسی‌ها که پس از جداشدن کالدرون، تحت فرمان یحیی گل محمدی قرار گرفتند، بازی قبل خود مقابل تراکتور را بردند تا نهایت استفاده را از امتیازسوزی تیم قلعه‌نوعی ببرند و با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول جا خوش کنند.

سرخ‌پوشان به دنبال کسب هر سه امتیاز در آبادان هستند تا فرصت نزدیک‌شدن را به سایر مدعیان ندهند. آن طرف میدان اما نفت آبادان در حالی پا به میدان می‌گذارد که در پیچ و خم رفتن یا ماندن سرمربی خود، سه امتیاز حساس را برابر تیم هم استانی‌اش هفته گذشته از دست داد تا نتواند جای سپاهان را در رده دوم جدول تصاحب کند.

سه هفته دشوار چشم انتظار شاگردن یحیی

پرسپولیس با برد شیرین هفته گذشته، توانست خود را تا حدی از سایر مدعیان جدا کند. سرخ‌پوشان سه هفته دشوار را پیش رو دارند.

آن ‌ها پس از بازی در آبادان مقابل نفت که کار آسانی نیست، باید ابتدا در دربی تهران به مصاف استقلال آماده این روزها بروند و پس از آن راهی اصفهان شوند تا با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود یعنی سپاهان روبرو شوند.

این‌ها یعنی کوچکترین لغزش از سوی شاگردان یحیی گل‌محمدی جایگاه‌شان را به خطر می‌اندازد و فرصت رسیدن به پرسپولیس را در اختیار رقبا می‌گذارد.

پرسپولیس کافی است در دو دیدار بعدی با نفت و استقلال تنها دو امتیاز از دست بدهد، تا شکست در نقش جهان به قیمت از دست‌رفتن صدر برایشان تمام شود.

نفت به دنبال زدن یک تیر و دونشان

نفتی‌های آبادان که هفته قبل در دربی خوزستان بازی را به همتای مسجد سلیمانی خود واگذار کرده‌بودند، این هفته به دنبال پیروزی برابر حریف تهرانی‌شان هستند. آن‌ها که هم‌اکنون با ۳۰ امتیاز و با تفاضل کمتر نسبت به تراکتورسازان، در رتبه چهارم جدول رده بندی حضور دارند این فرصت را دارند تا با بردن پرسپولیس علاوه بر کمتر کردن فاصله خود با این تیم صدرنشین، در صورت امتیاز از دست‌دادن شاگردان قلعه نوعی در اصفهان به رده دوم جدول صعود کند. در این مسیر البته تراکتور مزاحم آن‌ها است که بعید به نظر می‌رسد کار آسانی در تبریز مقابل ذوب آهن متحول شده داشته‌باشد.

طلسم ۷۲۳ روزه پرسپولیس در برزیل ایران

باشگاه آبادانی هراندازه که در خانه حریفان رقیب سرسختی به نظر نمی‌رسد، به همان میزان در آبادان خطرناک است. نفتی‌ها به پشتوانه هوادارن پرشور خود، در ورزشگاه خانگی به این راحتی‌ها به تیمی امتیاز نمی‌دهند.

آن‌ها این فصل در هفته هشتم در آبادان اولین گل فصل را وارد دروازه رشید مظاهری و اولین شکست را به تراکتور دنیزلی تحمیل کردند. درهفته آخر نیم فصل اول نیز به شکست‌ناپذیری شاگردان قلعه نوعی پایان دادند و آن‌ها را در آبادان چهارتایی کرده و قهرمانی نیم فصل را به سرخ‌پوشان هدیه دادند. پرسپولیسی‌ها نیز اگرچه در تهران بارها و در این فصل نیز دوبار از سد رقیب جنوبی خود گذشته‌اند، اما ۷۲۳ روز از آخرین باری که سرخ‌پوشان آبادان را با پیروزی ترک کردند، می‌گذرد.

علی‌پور کابوس نفتی‌ها

علی علیپور مهاجم پرسپولیس تاکنون بیش از هربازیکنی در تاریخچه تقابل‎‌های دو تیم موفق به گلزنی شده‌است. او در دور رفت و برگشت لیگ هفدهم موفق شد در هربازی دو گل به ثمر رساند. فصل بعدهم کابوس تکرار شد و نفتی‌ها رفت و برگشت دروازه خود را مقابل علیپور بازشده دیدند که البته این بار او تنها یک گل در هر بازی ثبت کرد تا او درمجموع شش بار دروازه زرد پوشان خوزستان را باز کرده‌باشد.

کد خبر 408245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.