افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین

تعداد مبتلایان به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا در چین به ۹۶۹۲ نفر رسیده است که بسیار بیشتر از تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا "سارس" در همه مدت واگیر شدن این بیماری در جهان است.

به گزارش ایمنا، کمیته دولتی بهداشت چین ضمن اعلام این مطلب تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا را ۲۱۳ نفر اعلام کرده است.

یک روز قبل ، به طور رسمی رقم  ۷۷۱۱ نفر مبتلا  و ۱۷۰ مورد فوت گزارش شده است.

در اطلاعیه منتشره آمده است: از نیمه شب ۳۰ ژانویه، کمیته بهداشت کشور اطلاعاتی را درباره ۹۶۹۲ مورد تایید شده ابتلا به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا از ۳۱ استان  دریافت کرد که از این تعداد حال  ۱۵۲۷ نفر وخیم است و ۲۱۳ نفر فوت کرده اند. همچنین ۱۷۱ نفر پس از مداوا از بیمارستانها مرخص شدند.

تنها در روز گذشته ، یک هزار و ۹۸۲ مورد جدید ابتلا کشف شده است.

تلاش وزارت خارجه ایران برای خارج کردن دانشجویان ایرانی از چین

به طور جداگانه، ۱۲ مورد تأیید شده ابتلا  در هنگ کنگ، هفت در ماکائو و ۹ مورد ابتلا در تایوان  مشاهده شده است.

علاوه بر این  ۱۵۲۳۸ مورد مشکوک در رابطه با احتمال ابتلا به  نوع جدید ویروس کرونا وجود داشته است. همچنین ۱۰۲ هزار و ۴۲۷ نفر دیگر که ارتباط نزدیکی با بیماران داشتند، تحت نظارت هستند.

نوع جدید ویروس کرونا

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است.

افراد مبتلا به این ویروس در تنفس مشکل دارند ، احساس خستگی دائمی می کنند و  همچنین دچار تب ، سرفه و گلو درد هستند.

این ویروس در سراسر چین شیوع یافته است. در خارج از چین ، موارد ابتلا به  ویروس کرونا در هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و همچنین در تایلند، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، کانادا، ویتنام، سنگاپور، نپال، فرانسه، استرالیا، مالزی، آلمان و فنلاند ثبت شده است. روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه، از اولین مورد ابتلابه این بیماری همه گیر در امارات خبر دادند.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 408244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.