اعتبار رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های اصفهان تخصیص یابد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: باتوجه به شناسایی ۶۰ نقطه حادثه خیز در استان اصفهان در صورتی که اعتبار لازم برای حل این مشکل به استان اختصاص یابد، می‌توان مشکلات این نقاط را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش شامگاه پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه _ در هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که در  استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حوادث جمعی به هر تعدادی که رخ دهد باعث درگیری ذهن مردم می‌شود با این حال در طول سال حدود ۱۵ هزار نفر در کشور و در پی حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه حوادث مربوط به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: بدین منظور می‌توان پیشنهاداتی را ارائه کرد. تشکیل یک پویش بزرگ مردمی برای کنترل حوادث جاده‌ای و فعالیت همه جوامع  کشور و همچنین آموزش کلیه رانندگان در مسائل مختلف به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای از جمله این موارد است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان خاطرنشان کرد: گرد و غبار، فرونشست زمین، سیل و زلزله از جمله حوادثی است که همواره در کشور رخ می‌دهد و استفاده از سامانه‌هایی مانند ۱۴۱ باید در میان مردم نهادینه شود.

شیشه فروش ادامه داد: همچنین باید ذکر شود که سهم استان اصفهان در کمک به سیل زدگان و حادثه دیدگان قابل توجه است و این مسئله به دلیل آموزش‌های داده شده بوده، پیشنهاد می‌شود سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با انعقاد قراردادی با جمعیت هلال احمر و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، آموزش‌های لازم به کلیه آحاد جامعه داده شود.

وی افزود: باید لایحه‌ای به منظور رفع نقاط حادثه خیز کشور به مجلس فرستاده و مشکلات این نقاط رفع شود، در استان اصفهان بر اساس معیارهای موجود ۶۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، اگر اعتبار لازم برای رفع این نقاط حادثه خیز تخصیص یابد، اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان می‌توان مشکلات این نقاط را رفع کند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: باید به مخاطرات جاده‌ای به صورت جدی توجه شود، همچنین تقویت سیستم آتش نشانی در خارج از شهر و همچنین بالگردهای امدادی نیز باید مورد توجه واقع شده و تقویت شود؛ تقویت بالگردهای امدادی می‌تواند به کاهش تلفات جاده‌ای کمک شایانی داشته باشد.

شیشه فروش گفت: در طول سال، ۸۰ روز هوای ناسالم در استان داشتیم که بخشی از آن به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری است، توقف این ناوگان در شهرها یکی از عوامل آلودگی هوا محسوب می‌شود.

کد خبر 408229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.