استفاده از رانندگان استیجاری در جاده‌های اصفهان کنترل می‌شود

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده استفاده از رانندگان استیجاری در اتوبوس‌های بین شهری در جاده‌های استان اصفهان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین پورقیصری شامگاه پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه _ در هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط پلیس راه استان، کمبود استراحتگاه‌ها در جاده‌ها احساس شد و برای حل این مشکل ساخت استراحتگاه کوچک مقیاس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: نتیجه این اقدام کاهش ۶۴ درصدی تصادفات در ۱۰ ماهه اخیر بوده است. بیشترین تصادفات استان در جاده طریق الرضا است که تردد حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفری در این محور را از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: اگر این محور نیز به استراحتگاه‌های کوچک مقیاس مجهز شود می‌توانیم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در این راه را نیز شاهد باشیم.

وی افزود: در ۱۰ ماه اخیر در محور طریق الرضا و از شهرستان طبس تا نائین سه فقره تصادف منجر به فوت با هشت متوفی و ۲۹ فقره جرحی با ۵۹ مجروح وجود داشته است؛ لازم به ذکر است که از سال ۹۴ سامانه "سپهتن" برای اولین بار و به صورت پایلوت در استان اصفهان مورد استفاده قرار گرفته که اثر مناسبی داشته است.

سرهنگ پورقیصری تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مربوط، تردد اتوبوس‌های واحد در محورهای برون شهری است؛ این اتوبوس‌ها به دلیل کثرت استفاده شیشه و موارد دیگر از ضریب امنیتی مناسبی برای تردد در محورهای برون شهری برخوردار نیستند، همچنین فاقد کمربند ایمنی است.

وی ادامه داد: اخیرا دستورالعملی از پلیس راه ناجا به پلیس راه استان ابلاغ شده است که بر اساس آن حمل هرگونه بار تجاری با اتوبوس ممنوع است، این بار در پلیس راه ضبط و به صاحبان اموال تحویل داده می‌شود. بنابراین از حمل هرگونه بار تجاری با اتوبوس خودداری کنید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد حاضر نبودن رانندگان دوم و سوم با وجود ذکر نام در لیست رانندگان و همچنین استفاده از رانندگان استیجاری است که به شدت در حال کنترل است. علاوه بر این باید مدیران فنی قبل از حرکت ناوگان، آن‌ها را چک کنند؛ مدیران از مهر برگه‌ها بدون بازدید خودداری کنند.

کد خبر 408226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.