امنیت شغلی رانندگان باید تضمین شود

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل اصفهان گفت: رانندگان با مسائل و مشکلات گوناگون اقتصادی و غیراقتصادی در گیر هستند، برای حل مشکل آنها ابتدا باید امنیت شغلی رانندگان تضمین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا همامی شامگاه پنج شنبه _ ۱۰ بهمن ماه _ در هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از روش‌ها و سیاست‌های سازمان راهداری کل کشور به غیر از نارضایتی و ایجاد ناراحتی حاصل دیگری ندارد. برخی از آیین نامه‌ها و ضوابطی که به ما داده می‌شود مشکل آفرین است. حمل و نقل جاده‌ای کشور به دلیل وجود ضعف و مشکلات در حال انفجار است.

وی افزود: شاغلان این صنف در هیچ شرایطی امنیت شغلی ندارند. شرکت‌های فعال در این حوزه هیچ دخل و تصرفی در گزینش رانندگان ندارند و رانندگان با مسائل و مشکلات گوناگون اقتصادی و غیر اقتصادی در گیر هستند. برای حل مشکل آنها ابتدا امنیت شغلی رانندگان باید تضمین شود.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل استان اصفهان در پاسخ به ممنوعیت حمل بار تجاری توسط رانندگان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موجود رانندگان تا ۱۶۰۰ کیلوگرم حق حمل بار اععم از توشه راه و غیر از آن را دارند؛ حمل و نقل از ابتدای فعالیت در کشور همراه با حمل بار بوده است.

همامی گفت: به علت گرانی‌ها توانایی لازم برای بازسازی ناوگان وجود ندارد. همچنین زمانی که لوازم یدکی در دسترس نیست راننده مجبور به استفاده از لوازم یدکی بی کیفیت می‌شود. درباره سامانه "سپهتن" نیز باید گفت امکان تصرف در این سامانه وجود ندارد. علاوه بر این با رصد راننده و تماس با وی در هنگام رانندگی دچار نقض غرض می‌شویم زیرا صحبت کردن با رانندگان در حین رانندگی ممنوع است.

کد خبر 408221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.