احیای مادی خوشاب خمینی‌شهر توسط شهرداری

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه حفظ درختان کهنسال دغدغه شهرداری و شهروندان است، گفت: با احیای مادی خوشاب باغات منطقه و درختان کهنسال چنار صحرای خوشاب نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر حاج‌حیدری، یکی از دغدغه‌هایی شهروندان و شهرداری خمینی‌شهر را حفظ درختان قدیمی و کهنسال چنار شهر دانست و اظهار کرد: خمینی‌شهر از قدیم یک باغ‌شهر بوده، اما در اثر خشکسالی‌های پی‌درپی و توسعه شهری، آرام آرام درختان خشک شد و مشکلاتی برای فضای سبز شهر به وجود آمد.

وی با بیان اینکه درختان، ریه‌های شهر و مادی‌ها جریان زندگی شهر هستند، گفت: با توجه به اینکه تمام این اراضی خوشاب از قدیم‌الایام و زمان شیخ بهایی دارای حقابه است با پیگیری کشاورزان منطقه، ۱۳۰ لیتر حقابه صحرای خوشاب و قلعه زنگی، از سوی شرکت آب منطقه‌ای اختصاص یافت.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به احیای مادی قدیمی این منطقه، افزود: شهرداری نیز تصمیم گرفت تا جوی قدیمی منطقه خوشاب که توسط شهرداری و بعضی از مالکان پر شده را بار دیگر احیا کند؛ احیای این مادی علاوه بر کاربری‌های کشاورزی و آبیاری به آبادانی و زیبایی محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

حاج‌حیدری با تاکید بر تاثیرات احیای مادی خوشاب بر منطقه و شهر، افزود: با احیای مادی خوشاب باغات منطقه و درختان کهنسال چنار صحرای خوشاب نجات پیدا می کنند؛ برای احیای این مادی از صحرای خوشاب تا خیابان استاد طلایی کار می‌شود، پیش از این میدان آیت‌الله صهری تا میدان آزادی را احیا کردیه‌ایم و درختان چنار قدیمی این مسیر نیز سیراب خواهند شد.

وی افزود: این مسیر از میدان آزادی تا غرب خیابان شریعتی ادامه می‌یابد که چند جوی بزرگ از آنجا منشعب می‌شود؛ از جمله جوی ۱۱۰ که بعضا با مشکلاتی از جمله لوله‌گذاری‌ها روبه‌رو بود.

شهردار خمینی‌شهر به برنامه‌ریزی‌های شورای شهر و شهرداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی احیای این مادی آغاز شده است و با همکاری آب منطقه‌ای تلاش می‌کنیم تا بهار، آب مادی به منطقه خوشاب وارد شود و درختان منطقه جانی دیگر پیدا کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 408208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.