تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی ارائه می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اعطای تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری آبی خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات ارزشمندی در زمینه گردشگری منابع آب و تأسیسات آبی انجام گرفته است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، ساسان تاجگردون در سومین نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی که با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مدیران آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی برخی از استان‌های کشور به میزبانی شرکت آب و نیرو برگزار شد، اظهار کرد: تفکر اندیشمندانه و زیرساخت‌های ایجاد شده در کنار سدهای کشور، اقتصاد گردشگری در این حوزه را به سمتی هدایت خواهد کرد که با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را ایجاد کند.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری، وزارت میراث فرهنگی هم دارای چارچوب و مقرراتی که هر اندازه بتوانید در این حوزه ظرفیت‌سازی کنید ما هم در اصلاح آیین‌نامه‌ها به نحوی اقدام خواهیم کرد تا به نقطه مشترکی دست یابیم.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای صدور معافیت‌های گمرکی برای تأمین تجهیزات گردشگری، افزود: بدین منظور حمایت‌های ویژه‌ای از جانب بدنه دولت باید شکل بگیرد تا متقاضیان را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند که در همین راستا با تمهیدات ویژه دولت و بر اساس سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تسهیلات بانکی مناسبی به متقاضیان این حوزه اعطا می‌گردد.

حدود ۱۹۰ سد ملی در کشور احداث شده است

محمد حاج‌رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز ضمن اعلام آمادگی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه برای بهره‌گیری از ظرفیت سدها و منابع آبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری، گفت: تا کنون حدود ۱۹۰ سد ملی در کشور احداث شده که هر کدام شاهکار خاص مهندسی خودش را دارد و با توجه به قرارگیری آن‌ها در اقلیم‌های مختلف جغرافیایی و هم‌اکنون آماده سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری است.

وی افزود: جهت تسهیل امور لازم است تا تمامی اقدامات لازم از قبیل صدور موافق اصولی، مجوزهای قانونی و استعلام‌ها در حوزه استانی را به نحوی مدیریت کنیم که فرایند سرمایه‌گذاری تسهیل گردد و سرمایه‌گذار به راحتی بتواند مجوزها و استعلام‌های خود را دریافت کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در حاشیه سدها افزود: در زمان اجرای پروژه‌های منابع آبی عملیات زیرساختی مناسبی از قبیل پل‌ها، جاده‌های دسترسی، اماکن اقامتی و... ایجاد شده که از این مستحدثات می‌توان به عنوان سهم آورده بخش دولتی به عنوان زیرساخت گردشگری استفاده کرد.

حاج رسولی‌ها با تأکید بر لزوم نگاه نرم‌افزاری به بخش آب کشور افزود: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو آمادگی کامل دارند که از ظرفیت منابع و تأسیسات آبی با رعایت شرایط زیست‌محیطی در زمینه توسعه صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی بهره‌برداری نمایند.

کد خبر 408196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.