"یار مهربان" به یاری کتابخانه ها آمده است

نهمین نمایشگاه کتاب یار مهربان با هدف ترویج مطالعه و تجهیز کتابخانه های مدارس و مراکز آموزشی امروز کار خود را آغاز کرد و تا ۲۱ بهمن ماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

طیبه فاطمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افتتاحیه نمایشگاه یار مهربان اظهار کرد: هدف از این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه ایجاد عادت مطالعه در قشر کودک و نوجوان از طریق تجهیز کتابخانه های مدارس به کتاب های مورد نیاز و قائل شدن به شعار عقل سالم در بدن سالم بود.

وی افزود: به همین دلیل هم تجهیزات کتابی و هم اقلام ورزشی را در این نمایشگاه ارائه کردیم و بیش از ۱۲هزار عنوان کتاب از معتبرترین ناشرانی که در حوزه کودک و نوجوان کار می کنند را در آن به نمایش گذاشته ایم.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این نمایشگاه با همکاری آموزش و پرورش، شرکت تعاونی ناشران، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره امور کتابخانه ها و شهرداری اصفهان برگزار شده است.

فاطمی ادامه داد: نزدیک به هزار و۲۰۰ مدرسه به اقلام ورزشی و منابع کتابی تجهیز می شوند به این امید آن که کودکان ما با کتاب بزرگ شوند و یاد بگیرند که مبنای تفکر مطالعه است. 

وی اضافه کرد: جمله ای که همکاران من در اداره امور کتابخانه ها به آن معتقدند این است که خواندن بدون اندیشه بیهوده و اندیشه بدون خواندن خطرناک است. بنابراین اگر می خواهیم سیاست گذارانی را برای آینده شهر اصفهان داشته باشیم که بتوانند شهری سالم را امکان پذیر کنند، همچنین شهروندانی که در کنار هم با آرامش زندگی می کنند و قدرت حل مسئله داشته باشند، باید کتابخانه های آموزشگاهی به منابعی که لازم است تجهیز شوند.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این نهمین نمایشگاه یار مهربان است، هرسال این نمایشگاه برگزار می شده است اما متاسفانه به دلایلی این نمایشگاه  دوسال برگزار نشد. در خیلی از شهر های ایران این اتفاق می افتد اما تا جایی که می دانم اصفهان بود که توانست این نمایشگاه را برگزار کند حتی در تهران این نمایشگاه نتوانست برگزار شود.

فاطمی تصریح کرد:  این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه دایر خواهد بود و امروز افتتاحیه آن برگزار شد. از ساعت ۸ الی ۱۳ مدارس کم برخوردار و نیمه برخوردار طبق جدول زمان بندی شده اقلام کتابی و ورزشی را تحویل می گیرند و از ساعت ۱۵تا ۲۰ نیز بازدید برای عموم آزاد است و اقلام نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

وی ضمن دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه خاطر نشان کرد: والدین باید یاد بگیرند که برای اینکه فرزندان اهل مطالعه داشته باشند ابتدا خود باید اهل مطالعه باشند و در سبد خانوار برای کتاب هم هزینه ای در نظر گرفته شود و آنچه امروز سرمایه می کنیم برای این است تا فرزندانی مطلوب و سیاست گذارانی موثر در جامعه پرورش دهیم.

کد خبر 408189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.