سیمرغ ها رونمایی شدند/ احتمال بازگشت مسعود کیمیایی به جشنواره

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: نزدیک به صد فیلم ثبت‌نام کرده بودند که با بازبینی همه در نهایت برخی انتخاب شدند. شعار امسال جشنواره "با سینما کنار هم باشیم است" که امیدوارم با برگزاری خوب آن، رسالت سینما که باید مظلومیت مردم ما را به جهان نشان بدهد محقق شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه ما امسال دی ماه خیلی سختی داشتیم، گفت: اولین واقعه ناگوار شهادت سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی بود. اتفاق ناگوار بعدی سقوط هواپیمای مسافربری بود که تعدادی از هموطنان جوان ما جان خود را از دست دادند.

داروغه‌زاده ادامه داد: برخی سینماگران از این گفتن که در جشنواره حضور نخواهند داشت و ما گفتیم که مردم به سینما نیاز دارند و جشنواره هم سعی خواهد کرد آیین‌های جشن خود را کم کند.

وی افزود: نزدیک به صد فیلم ثبت‌نام کرده بودند که همه بازبینی شدند و در نهایت این فیلم‌ها انتخاب شدند. امیدوارم جشنواره خوبی داشته باشیم. شعار امسال ما با سینما کنار هم باشیم است که امیدوارم تحقق رسالتی که سینما باید داشته باشد که مظلومیت مردم ما را به جهان نشان بدهد بیشتر داشته باشیم.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در ادامه با بیان اینکه اتفاقی که علیه مردم ایران رخ می‌دهد خیلی ظالمانه است، گفت: امیدواریم سینما بتواند گوشه‌ای از مظلومیت مردم ما را به جهان نشان بدهد.

داروغه‌زاده درباره دلیل افزایش تعداد داوران گفت: به دلیل اینکه می‌خواستیم کار تخصصی‌تر شود از حوزه فنی دو داور انتخاب کردیم و بعد یک نفر دیگر اضافه شد تا کار تخصصی‌تر شود. ناخواسته این اتفاق افتاد و شاید این هم نشانه‌ای بود که نشان بدهیم اهالی سینما با جشنواره همراه هستند. آقای کیمیایی هم همانطور که تهیه‌کننده‌شان گفتند احتمالا حضور خواهند داشت.

او خاطرنشان کرد: آقای کیمیایی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین اهالی سینما هستند که فیلم‌های مهمی ساختند و همیشه هوادارانی داشته‌اند. امسال هم همانطور که گفتند با مردم بوده‌اند همیشه احتمالا به خاطر مردم حضور خواهند داشت.

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انصراف پیمان معادی و داوری شدن کار او در شاخه بازیگری  گفت: آقای معادی هیچ وقت نگفتند که تحریم می‌کنند و در صحبتی که داشتند در نمایش فیلمشان حضور خواهند داشت. ضمن اینکه کاندید شدن در رشته‌های مختلف از حقوق تهیه‌کننده است و ربطی به حضور ندارد.

گفتنی است که در این نشست از سیمرغ بلورین سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر که با همت هنرمندان ایرانی طراحی و تولید شده است و نیز پوستر و شعار جشنواره رونمایی شد. «با سینما کنار هم باشیم» شعار این دوره از جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 408175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.