اعزام دانش آموزان عمانی به ایران/ جزئیات کنکور ۹۹ اعلام شد

مهم‌ترین اخبار آموزش و پرورش هفت روز گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: برای جلوگیری از اصلاحات غیرضروری، کتب درسی دارای مُهر اعتبار می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی ذوعلم با بیان اینکه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی هشت کلان پروژه طراحی‌شده، اظهار کرد: انتظار داریم با اجرایی شدن این هشت کلان پروژه، سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و برنامه درسی ملی محقق شود.

وی از تدوین ۱۱ حوزه تربیتی در برنامه درسی ملی خبر داد و اظهارکرد: چهار حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت‌های زندگی و تفکر و حکمت حوزه‌هایی هستند که به‌تازگی به این مجموعه اضافه شده‌اند.

ذوعلم با اشاره به گذشت یک دهه از تألیف کتاب استان شناسی گفت: با توجه به تغییرات آماری رخ‌ داده در یک دهه اخیر، ویرایش و به‌روزرسانی این کتاب ضرورت دارد.

برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در بیش از ۳۰۰۰ مدرسه

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در آستانه یوم الله دهه فجر گفت: هشتمین دوره نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در بیش از سه هزار مدرسه برگزار می‌شود و برای نخستین بار پویش کتابخوانی "کتاب انقلاب" در مدارس سراسر کشور برپا می شود. 

وی گفت: هشت سالی است که برنامه اصلی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان در دهه فجر «مدرسه انقلاب» است که با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود.

تاریخی افزود: در مدرسه انقلاب مهمترین اتفاق، این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایتگری انقلاب می‌کنند. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه نسل کنونی علاقه‌مند و پشتیبان انقلاب است تصریح کرد: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه، نمایشگاه‌های مدرسهای است که با موضوع گام دوم انقلاب و در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود.

اعزام دانش‌آموزان عمانی به ایران برای استفاده از تجربیات آموزش و پرورش

 غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در دیدار با مدیحة بنت أحمد بن ناصر الشیبانیة، وزیر تعلیم و تربیت کشور عمان که در وزارت تعلیم و تربیت عمان برگزار شد، دعوت‌نامه حاجی میرزایی، وزیر آموزش ‌و پرورش جمهوری اسلامی ایران برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را به مدیحة بنت أحمد بن ناصر الشیبانیة ارائه کرد.

در این دیدار توسعه همکاری‌های آموزشی بین دو کشور، آموزش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرف عمانی خواهان انتقال تجربیات ایران در مورد پرورش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان به کشورش شد و همچنین مقرر شد تا هیاتی در مورد استفاده از تجربیات ایران در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

کریمی با اشاره به تجارب ایران در مورد پرورش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اظهار کرد: تیم‌های نهایی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان کشور عمان می‌توانند با طی کردن دوره‌های کوتاه‌مدت در ایران با نحوه رقابت در عرصه بین‌المللی آشنا شوند.

داوطلبان بومی شهرستانی در اولویت جذب قرار می‌گیرند

اولویت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدمهدی مفتح در این باره اظهار کرد: در قانون استخدامی جذب ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده بود که اولویت بومی برای آنها برداشته شده و ما این موضوع را پیگیری کردیم و دیدیم که ابلاغ دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: من موضوع را با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی مطرح کردم و قرار شد عبارتی به قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود که در استخدام‌های اصلی، اولویت بومی در نظر گرفته شود. با توجه به این‌که نتایج آزمون در حال نهایی شدن است امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

در ادامه نمایندگان با ۱۱۲ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به اولویت این طرح رای دادند.

جزئیات کنکور ۹۹ اعلام شد

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ پیام نور، موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن جاری منحصرا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام برای آزمون سال ۱۳۹۹ تا روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ادامه دارد و داوطلبان در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: دفترچه راهنما و همچنین اطلاعیه تکمیلی در خصوص ثبت‌نام رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها برای سال ۱۳۹۹ همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است.

توکلی در پایان گفت: آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.

کد خبر 408161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.