چرا هواوی P40 ارزان‌تر از P30 است؟

منابع خبری گزارش کرده‌اند شرکت هواوی گوشی جدید خود را با قیمتی ارزان‌تر از نسل قبلی، یعنی P40 به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش ایمنا، هواوی هنوز به ‌دلیل تحریم‌های آمریکا و محدودیت در استفاده از برنامه‌های گوگل زیرفشار قرار دارد. بااین‌حال، این غول فناوری چینی از طراحی و توسعه‌ محصولات جدید عقب‌نشینی نکرده‌ است و ظاهراً با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. تاکنون شایعه‌های متعددی درباره‌ طراحی گوشی هواوی P40، منتشر شده است؛ مشخصات فنی گوشی جدید هواوی نیز در شایعات اعلام شده‌ و اکنون اخباری از قیمت آن در دست داریم.

با نگاهی به تاریخچه محصولات در دنیای گوشی‌های هوشمند، متوجه روندی ثابت و مشترک میان برندها می‌شویم که سالانه قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند، البته کیفیت گوشی‌های هوشمند نیز هرسال بهتر می‌شود. وضعیت کنونی هواوی در دنیای فناوری آن‌چنان جالب نیست و مشکل بزرگی به ‌نام پشتیبانی‌نکردن گوگل دارد. درواقع چینی‌ها نمی‌توانند مزیت رقابتی زیادی درمقایسه ‌با دیگر تولیدکنندگان عرضه کنند و باید کمی در قیمت‌گذاری محتاط‌ تر باشند.

هواوی برای Mate 30 Pro برچسب قیمتی بیش از ۹۰۰ دلاری در نظر گرفته بود و کارشناسان اعتقاد داشتند کاربر برای خرید محصولی با این قیمت کمی دچار تردید می‌شود، چراکه گوشی جدید غول چینی از سرویس‌های گوگل بی‌بهره بود و برای کاربرانی با اطلاعات فنی کم، استفاده از آن آسان نبود. شایعات جدید حاکی از این است که هواوی استراتژی خود را در قیمت‌گذاری پرچم‌دارهای خودرا تغییر داده است و قیمت P40  را درمقایسه‌ با نسل قبلی کاهش خواهد داد.

قیمت پایه‌ گوشی‌های P30 و P30 pro به ‌ترتیب ۷۹۹ و ۹۹۹ یورو بود؛ درنتیجه شاید بتوان قیمت حدودی ۵۹۹ یورو را برای نسخه‌ پایه‌ P40 پیش‌بینی کرد. این در حالی‌ است که شاید حرفه‌ای‌ترین نسخه، P40 Premium، برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری و P40 Pro نیز برچسب قیمتی ۷۹۹ دلاری داشته باشد. به‌هرحال، هیچ‌یک از قیمت‌های اعلام‌شده نهایی نیست و منابع معتبر آن‌ها را تأیید نکرده‌اند؛ تنها نکته‌ شاید مهم این است که هواوی قیمت پرچم‌دارهای بعدی خود را کاهش خواهد داد.

منبع: زومیت

کد خبر 408140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.