فضای شهری برای تبلیغات انتخاباتی آماده می شود

معاون شهردار اصفهان گفت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و لزوم مهیاسازی شهر در راستای اطلاع رسانی بهتر و جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی و تخلفات احتمالی؛ دومین جلسه ستاد ساماندهی تبلیغات انتخابات این دوره در شهرداری برگزار شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آنچه مهم است حضور و مشارکت مردم در انتخابات است و در این زمینه قطعا شهرداری اصفهان همگام با سایر  ارگان ها و سازمانهای شهر در جهت جلب حضور حداکثری مردم در انتخابات فعالیت می کند.

وی افزود: طبیعی است که برگزاری انتخابات سالم به افزایش همیاری و همدلی همه مردم، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط وابسته است و در این ارتباط شهرداری اصفهان وظیفه دارد مکانهایی را برای تبلیغات کاندیداها آماده کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس قانون وظایفی بر عهده شهرداری اصفهان قرار گرفته است که باید در چهار چوب آن حرکت کرد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف؛ ایجاد بستر و فضای مناسب در سطح شهر برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها است که در این راستا باید از ظرفیت های موجود و محل های مجاز شناسایی شده در مناطق ۱۵ گانه استفاده کرد.

امیری با بیان این که شهرداری اصفهان فضای متناسب شهری را جهت برگزاری انتخابات پرشور و سالم فراهم خواهد کرد، ادامه داد: ضوابط تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به صورت دقیق و کامل در قوانین و دستورالعمل ها مشخص شده است.

وی با اشاره به زمان شروع انتخابات گفت: تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ بهمن ماه آغاز می شود و تا۳۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت در همین ارتباط با در نظر گرفتن مکان هایی مناسب ، تمامی فضا سازی های لازم تا قبل از شروع زمان تبلیغات در سطح شهر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: برای ایجاد فضایی پرشور و سالم به غیر از پایه های تبلیغاتی ثابت موجود در شهر با تهیه و نصب بیش از ۶۵۰۰ پنل اختصاصی تبلیغات انتخاباتی، سعی در حفظ اموال عمومی و زیبایی بصری شهر داریم و  با هماهنگی کامل با فرمانداری و ناظران انتخابات از نصب تبلیغات درمکان های غیر مجاز جلوگیری می‌شود.

وی ضمن درخواست از نامزدهای انتخاباتی درجهت حفظ و صیانت از اموال عمومی ونصب نکردن تبلیغات در فضاهای غیرمجاز افزود: تیم نظارتی تبلیغات انتخاباتی با حضورنمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری ضمن نظارت بر انجام تبلیغات صحیح نامزدهای انتخاباتی درصورت مشاهده تبلیغات غیرمجاز اقدامات قانونی اعمال خواهند کرد.

امیری ادامه داد: شهرداری برای  نظافت و پیرایش شهری و حذف نازیبایی های محیط شهری هزینه های فراوانی کرده و نصب تبلیغات در مکان های غیرمجاز علاوه بر خسارت به منظر شهریبرای شهر و شهروندان هزینه های سنگینی دربردارد که باید با انجام تبلیغات در مکان های مجاز از ایجاد هزینه های اضافی برای بیت المال و شهروندان جلوگیری شود.

معاون شهردار اصفهان اظهارکرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو و برای جمع آوری تبلیغات غیر قانونی انتخاباتی، تعداد گشت های بازرسی در مناطق۱۵ گانه شهرداری افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: کار پاکسازی شهر در زمان قانونی شروع خواهد شد و در این راستا انسجام و هماهنگی و بکارگیری امکانات جهت پاکسازی کامل موارد تبلیغات انتخاباتی صورت می پذیرد و صبح روز رای گیری تمامی  تبلیغات انتخاباتی بخصوص تبلیغات صورت گرفته در اطراف مراکز رای گیری به صورت کامل پاک سازی و جمع آوری می شود.

کد خبر 408137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.