AFC نسخه ایرانی برای چینی ها پیچید

ویروس کشنده کرونا که این روزها خبرهای زیادی درباره آن در رسانه های مختلف مخابره می شود، این بار باعث شد تا AFC برنامه مسابقات باشگاه های چینی را تغییر دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به تغییر ترتیب میزبانی تیم های چینی را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گرفته است.

براساس تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی هایی که با فدراسیون فوتبال چین انجام شده است، سه دیدار ابتدایی تیم های چینی به صورت میهمان برگزار خواهد شد و در عوض باشگاه های چینی می توانند در سه دیدار دور برگشت میزبان باشند.

AFC در بیانیه خود تصریح کرد: این تصمیم برای تامین سلامتی و امنیت تمامی بازیکنان و تیم ها گرفته شده است.

ویروس کرونا که از ووهان چین گسترش پیدا کرد، تاکنون باعث مرگ 130 نفر شده و براساس آمارها 6000 هزار نفر نیز مبتلا به آن هستند.

البته AFC اذعان کرده است که تا زمان برگزاری مسابقات مجدداً شرایط را ارزیابی خواهد کرد تا بتواند بهترین تصمیم را برای میزبانی باشگاه های چینی در سه بازی ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.

تصمیمات AFC در خصوص محدود کردن چینی ها فقط به دور گروهی رقابت ها خلاصه نمی شود و حتی در رقابت های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم شانگهای پشت درهای بسته برابر بوریرام یونایتد قرار گرفت تا احتمال شیوع بیماری کاهش یابد. این دیدار در پایان با برتری نماینده چین برابر نماینده تایلند به پایان رسید.

کد خبر 408077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.