تشخیص ویروس کرونا با فناوری ۵G

دو شرکت چینی با استفاده از اینترنت ۵G، ایستگاه‌هایی برای تشخیص و مشاوره درباره ویروس کرونا در ایالت سیچوان چین راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، شرکت ZTE با همکاری "چاینا تله کام"، نشان داده است که فناوری نسل  پنجم اینترنت می‌تواند در مبارزه علیه چالش‌های بهداشتی مهمی مانند شیوع ویروس کرونا در چین به بیماران کمک کند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر و با استفاده از اینترنت۵G به طور موفقیت آمیز مرکزی برای تشخیص بیماری کرونا از راه دور در بیمارستان "وست چاینا" و مرکز کلینیک بهداشت عمومی چنگدو در دانشگاه ایالت سیچوان راه اندازی کرده‌اند.

در ۲۵ ژانویه شرکت ZTE ایستگاه‌هایی متصل به یکدیگر و مجهز به فناوری ۵G  در اتاق کنفرانس بیمارستان وست چاینا برای تشخیص و درمان از راه دور ایجاد کرد؛ به این ترتیب اتاق کنفرانس از راه دور به سیستم‌های درمان و تشخیص ویروس کرونا متصل بود. در ۲۶ ژانویه این شرکت سیستم‌های توزیع ۵G را در یک نقطه حساس دیگر فعال کرد. در نهایت هنگامی‌که اینترنت۵G  در این منطقه راه اندازی شد، شرکت به بیمارستان وست چاینا، کلینیک بهداشت عمومی چنگدو و کمسیون بهداشت سیچوان کمک کرد تا از راه دور سرویس مشاوره ویدئویی را اجرا کنند.

کمیسیون بهداشت سیچوان،  بیمارستان وست چاینا را به عنوان مرکز اصلی سیستم تشخیص و مشاوره ۵G   اعلام کرد. این مرکز به ۲۷ بیمارستان دیگر دسترسی دارد که طی شیوع ویروس کرونا در ۲۰۱۹ میلادی، بیماران مبتلا را پذیرش و درمان کرده ‌است. علاوه بر آن ZTE تصمیم دارد تا نخستین سیستم تشخیص از راه دور ویروس کرونا در چین را بسازد که کل ایالت سیچوان را پوشش ‌دهد. به این ترتیب یک شبکه  برای  تشخیص از راه دور در بیمارستان‌هایی فراهم می‌شود که در حال حاضر به ایالت ووهان کمک می‌کنند.

در مرحله بعد ZTE تصمیم دارد تیم‌های پزشکی و نجات  ایالت ووهان را به اینترنت۵G  مجهز کند تا آن‌ها نیز بتوانند سرویس‌های تشخیص از راه دور را  از بیمارستان  وست چاینا دریافت کنند؛ این شرکت همچنین مشغول احداث شبکه ارتباطات برای بیمارستان "لی شنشان" در ایالت ووهان است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 408061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.