افزایش ۵۲ درصدی صدور پروانه ساختمانی در خمین

شهردار خمین گفت: امسال صدور پروانه‌های ساختمانی در این شهر نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد دارد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضییان اظهار کرد: ۲۴۴ پروانه ساختمانی امسال  در شهرداری خمین به مساحت ۸۱ هزار و ۶۱۲ مترمربع صادر شده است.

وی گفت: تعرفه ثابت برای صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۰ درصدی عوارض تجاری در برخی مناطق شهری از دلایل رشد صدور پروانه‌های ساختمانی بوده است.

شهردار خمین ادامه داد: مالکان می‌توانند با توجه به افزایش ۳۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی در سال آینده و دریافت عوارض و جرایم املاک تعیین تکلیف شده در قالب اقساط ۳۶ ماهه از این فرصت برای صدور پروانه ساختمانی ملک خود استفاده کنند.

مرتضییان با اشاره به بررسی ۳۳۷ پرونده در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری خمین در سال جاری گفت: از تاریخ تاسیس شهرداری تاکنون این شمار طرح پرونده در کمیسیون ۷۷ بی‌سابقه بوده است. 

وی عنوان کرد: حدود ۹۰ فقره از این پرونده‌ها وصول، ۳۰ پرونده به اداره ثبت اسناد ارجاع شده و بقیه نیز در دبیرخانه کمیسیون در حال پیگیری است.

شهردار خمین ادامه داد: پرونده مطالبات شهرداری از ادارات، بانک‌ها و مراکز پزشکی و درمانی در این کمیسیون مطرح می‌شود و این کمیسیون از مراجع موثر در درآمد شهرداری است.مرتضییان افزود: کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری به اختلافات میان شهرداری و مؤدی در موضوع عوارض محلی رسیدگی می‌کند.

مرتضییان گفت: به‌منظور حفظ بی‌طرفی این مرجع شبه‌قضایی، اعضای آن از میان نمایندگان وزارت کشور دادگستری و شورای اسلامی شهر انتخاب می‌شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان این شهر در صورت ارجاع پرونده پرداخت نکردن بدهی به شهرداری به این کمیسیون به واحد درآمد شهرداری مراجعه کنند و تا مشمول پرداخت حقوق دولتی (نیم‌عشر) نشوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 408056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.