آغاز رسمی طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب از هفته آینده

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از شنبه هفته آینده طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی آغاز می‌شود، گفت: حکم سه مدیرعامل جدید در طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای کشور صادر شده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز اظهار کرد: ‌میزان تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های سطحی افزایش می‌یابد. اجرای ۲۷ حلقه چاه، ۶۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۱۶ کیلومتر شبکه توزیع نشان می‌دهد که تأمین آب پایدار یکی از اهداف بلند دولت در روستاها است.

وی با اعلام اینکه اجرا و نصب تصفیه‌خانه‌ها با تکنولوژی نانوفیلتراسیون را در ۱۴ شهرستان آغاز کرده‌ایم، گفت: جمع‌آوری فاضلاب در روستاها آغاز شده به‌طوری که امروز شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه امامزاده داود به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح این پروژه ۳۹۵ روستا با جمعیت ۷۵۰ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

جانباز با تأکید بر اینکه موضوع آبرسانی روستایی در کشور یک اتفاق بزرگ در دولت محسوب می‌شود، گفت: این اقدام با سرعت خوبی در حال انجام است؛ به طوری که در استان تهران در روستاها جمعیتی بالغ‌بر ۷۵۰ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و به احتمال زیاد تصفیه‌خانه ششم با همکاری رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید زیرا تجهیزات این تصفیه‌خانه از گمرک خارج شده و زودتر از برنامه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی پس از ماه‌ها تصویب از سوی دولت از شنبه هفته آینده رسماً اجرایی خواهد شد، بنابراین حکم سه تن از مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران، اصفهان و آذربایجان غربی صادر شده است.

اخبار مرتبط:

کد خبر 408054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.