تشکیل ستاد ساماندهی خاک و نخاله در کاشمر

معاون خدمات شهری شهردار کاشمر با اشاره به اهمیت موضوع نخاله‌های ساختمانی از تشکیل ستاد ساماندهی خاک و نخاله در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی صمیمی، اظهار کرد: نخاله‌های ساختمانی، در داخل حریم شهر منظره نازیبایی را ایجاد می‌کرد از این رو در جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی جدی‌تر پیگیری شد.

وی افزود: پیگیری موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی مختص شهرداری نیست بلکه با توجه به این‌ که مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی هم به دنبال دارد چندین دستگاه از جمله محیط‌زیست، بهداشت و آب منطقه‌ای با آن درگیرند و تخلیه خاک و نخاله در محدوده شهر هزینه‌های هنگفت مالی را به هنگام پاک‌سازی مجدد تحمیل می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار کاشمر با انتقاد از اینکه گاه بعضی از شهروندان در مسیل‌ها نخاله بنّایی خود را تخلیه می‌کنند، ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی، نخاله ساختمانی در  مسیل‌ها تخلیه شده که به‌ منظور جلوگیری از خطر وقوع سیلاب‌ها، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی را با جدیت پیگیر شدیم و در حال حاضر مسیل شرقی و غربی شهر آزاد و مسیر آب به‌خوبی مدیریت و بازسازی شده است.

صمیمی گفت: شهروندان متخلف به استناد ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند، تخلیه زباله، خاک و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جریمه، توقیف وسیله نقلیه و بازداشت متخلف را به همراه دارد و برای پیشگیری در همین زمینه دوربین شناسایی و پلاک‌خوانی در دو منطقه از شهر، توسط شهرداری نصب شد.

وی افزود: تصاویر دوربین‌ها به‌صورت تجمیعی در اختیار شهرداری و راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد تا با متخلفان برخورد قانون شود و خودروهای حمل‌ نخاله ساختمانی و زباله باید با رعایت مقررات جهت انتقال و دفع نخاله‌ها و ضایعات بپردازند.

معاون خدمات شهری شهردار کاشمر ادامه داد: برای ساماندهی تمامی خودروهای فعال حمل نخاله ساختمانی، این خودروها باید با مراجعه به شهرداری کارت شناسایی تردد دریافت کنند.

صمیمی تاکید کرد: در چند سال اخیر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی با دستگاه حمل باکس به میزان دو متر مکعب، توسط شهرداری در حال انجام است و شهروندان می‌توانند قبل از هرگونه تغییر و تعمیر ساختمانی با تماس با شماره تلفن  ۱۳۷ و درخواست باکس‌های مخصوص از ستاد ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی شهرداری و تخلیه نخاله‌های ساختمانی خود در آنها این نوع پسماندهای تولیدی را مدیریت کنند.

وی افزود: تیم گشت‌زنی واحد ساماندهی نخاله برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در محلات و معابر جاده‌ای فعال است و برخورد قانونی با رانندگان متخلف در صورت مشاهده تخلیه نخاله در سطح شهر با اطلاع‌رسانی به واحد خدمات شهری بلافاصله صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 408052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.