نهضت پارکینگ‌سازی اصفهان در انتظار سرمایه‌گذاران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صاحبان زمین و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به حوزه پارکینگ‌سازی، مجموعه‌های تجاری، مسکونی و اداری را در شهر احداث و از این طریق فعالیت اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در برنامه زنده رادیویی "صدای شهر" با بیان اینکه بازگشایی گلوگاه‌ها می‌تواند به عنوان پروژه محرک توسعه برای ساخت‌وساز به خصوص در بافت فرسوده شهری موثر باشد، اظهار کرد: ۴۰ گلوگاه در بودجه ۹۸ مشخص شده که بیشترشان در بافت‌های فرسوده مناطق مختلف قرار دارد و شهرداری ملزم به بازگشایی آن‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان بدانند حقوقشان در این آزادسازی‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزود: در سال ۹۸ مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برای بازگشایی گلوگاه‌ها درنظر گرفت شد؛ بنابراین بودجه موردنیاز برای این بازگشایی‌ها وجود دارد اما همکاری نکردن شهروندان مانع اصلی آزاد نشدن گلوگاه‌ها بوده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید شورای شهر بر نهضت پارکینگ‌سازی در شهر تصریح کرد: صاحبان زمین و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به حوزه پارکینگ‌سازی، مجموعه‌های تجاری، مسکونی و اداری را در شهر احداث و از این طریق فعالیت اقتصادی داشته باشند؛ در برخی از مراکز اصلی شهر ملک مناسبی برای احداث پارکینگ وجود ندارد یا قیمت ملک به قدری بالا است که خرید آن برای شهرداری به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه محدوده مرکزی شهر با اجرای برنامه‌هایی مانند زوج و فرد با ممنوعیت بیشتری مواجه خواهد شد که برنامه‌های آن در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی شهر تعدادی پارکینگ احداث شده است، اما به دلیل شدت ترافیک در این بخش از شهر، همچنان نیازمند پارکینگ هستیم.

برشان افزود: در بافت مرکزی شهر به دلیل وجود ارتفاع و حریم با مشارکت بخش خصوصی می‌توان از پارکینگ مکانیزه استفاده کرد تا سهولت بیشتری برای زندگی شهروندان ایجاد شده و نرخ پارکینگ‌ها واقعی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس استاندارد هر ساختمانی که ساخته می شود باید پارکینگ داشته باشد، ادامه داد: گاهی ساختمان‌های تجاری از پارکینگ‌های خود سوء استفاده کرده و آن را در اختیار عموم قرار نمی‌دهند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اگر رینگ سوم شهر نبود بی‌شک ترافیک اصفهان شدیدتر می‌شد، اضافه کرد: بخشی از پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر که در دوره پنجم آغاز شده و بیش از ۴۰ کیلومتر آن در شهر اصفهان قرار دارد، تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

کد خبر 408046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.