۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
عباس: قدس فروشی نیست

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌ شنبه شب در واکنش به رونمایی "معامله قرن" دونالد ترامپ گفت: قدس فروشی نیست و طرح ترامپ توطئه ای بی سرانجام است.

«محمود عباس» در مورد طرح معامله قرن اظهار کرد: قدس فروشی نیست و معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز موفق به اجرا نخواهد شد. راهبرد ما بر تداوم مبارزه برای پایان اشغالگری تمرکز دارد و از حقوق تاریخی خود نمی‌گذریم.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها و توطئه‌ها برای از بین بردن مساله فلسطین رو به زوال است. در این معامله نسبت به آنچه در گذشته شنیده بودیم مطلب جدیدی نیافتیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: این توطئه و اشغالگری با وحدت ما و حمایت همه آزادی‌خواهان جهان سرنگون خواهد شد. هرگز کشور فلسطینی بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.

عباس تصریح کرد: تشکیلات خودگردان به اقدامات خود برای برپایی کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ ادامه خواهد داد. ما به مبارزه با تروریسم پایبند هستیم.

وی گفت: ما به مذاکرات در چارچوب قوانین بین المللی پایبندیم و هرگز واشنگتن را به عنوان تنها میانجیگر روند صلح نخواهیم پذیرفت. مردم ما حق و حقوقی دارند و باید همه توان خود را برای پایان بخشیدن به اشغالگری به کار ببندیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: ما به زودی مرحله جدیدی از اقدام مشترک فلسطینی را آغاز و از اختلاف‌هایمان عبور خواهیم کرد. ما ملتی هستیم که استحقاق زندگی کردن را داریم و حقوق خود را می‌خواهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 408045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.