مذاکره برای ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت

شهردار تهران از پیگیری و انجام مذاکره برای ورود اتوبوس های برقی به پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی امروز _سه‌شنبه ۸ بهمن ماه_ در جلسه شورای معاونین، مدیران عامل سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات و شهرداران مناطق ۲۲ گانه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به لوایح درآمدهای پایدار شهرداری و مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: این دو لایحه در مراحل آخر بررسی هستند؛ لایحه درآمدهای پایدار برای تایید مجدد به شورای نگهبان رفته و امیدوارم به زودی تایید شود. لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم در روزهای آینده در مجلس تصویب خواهد شد و امیدوارم مراحل نهایی خود را طی کند. به طور کلی، تصویب این دو لایحه تاثیر زیادی بر حل مشکلات ما در سال آینده خواهد داشت.

وی افزود: در شورای شهر تهران هم لایحه اصلاح ساختار شهرداری در دست بررسی است. طی توافقی که با شورای شهر شده است، قرار شده این لایحه مرحله به مرحله انجام شود که در گام اول دو معاونت را در دیگر معاونت‌ها ادغام خواهیم کرد. توافقی که با شورا کردیم این است این اقدام در چند مرحله انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح دو پروژه عمرانی در شهر گفت: طرح‌های عمرانی پل گیشا و استاد معین به زودی افتتاح خواهند شد. پروژه پل گیشا اوایل اسفند و پروژه زیرگذر استاد معین در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

حناچی به متمم بودجه نیز پرداخت و تصریح کرد: در متمم بودجه و بودجه سال آینده دو هزار میلیارد در مقیاس محلی اعتبار داریم؛ این برای نخستین‌بار است که اعتباری برای پروژه‌های محلی در نظر می‌گیریم، اما می‌خواهیم مکانیزمی باشد که این پروژه‌ها بر اساس خواست مردم محل انجام شود. باید مطمئن شویم پروژه‌هایی که انتخاب می‌شوند همان پروژه‌هایی باشد که به خواست مردم نزدیک است؛ این پروژه‌ها از جنس کالبدی و اجتماعی است و باید با نیاز مردم قرابت داشته باشد.

لزوم اجرای برنامه با نشاط به مناسبت عید نوروز

وی با بیان اینکه به آخر سال نزدیک می‌شویم و باید آماده سازی شهر به مناسبت عید نوروز را به طور ویژه مورد توجه قرار دهیم، گفت: به روزهای آخر بهمن ماه که نزدیک می‌شویم مردم باید احساس کنند به استقبال سال نو می‌رویم. برای عید نوروز هم باید برنامه‌های بانشاط در شهر اجرا کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر احیای فضای سبز و درختان خیابان ولیعصر (عج) به ویژه در بخش‌های جنوبی و فضای سبز اطراف میدان آزادی، خاطرنشان کرد: شهرداران و مسئولان ذی‌ربط باید تمام همت خود را به این موضوع معطوف کنند.

وی با اشاره به ورود اتوبوس‌های برقی به تهران اضافه کرد: موضوع واردات اتوبوس‌های برقی را پیگیری می‌کنیم و مذاکراتی را هم در این زمینه شروع کرده‌ایم. دیگر زمان آن رسیده است که تهران به اتوبوس‌های برقی مجهز شود. این امر باید در این دوره از مدیریت شهری صورت بگیرد.

حناچی با قدردانی از تمام شهرداران مناطق و معاونت‌ها به دلیل انجام اقدامات به موقع در برف اخیر در تهران، خاطرنشان کرد: از زحمات همه برای موضوع برف تشکر می‌کنم، صداوسیما هم انصافاً این موضوع را خوب پوشش داد.

شهردار تهران خطاب به مدیران شهری بر اجرای مصوبات شورای شهر در زمینه نوآوری و هوشمندسازی پایتخت تاکید کرد.

حناچی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌ها دهه فجر است که باید شهر را متناسب با آن، آماده سازی کنیم. البته مناسبت‌های دیگری همچون فاطمیه، مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی را هم پیش رو داریم که باید متناسب با آن ها فعالیت کنیم. بر این اساس، از شهردارانی که به خانواده‌های شهیدان سانحه هواپیمای اوکراین سر نزده‌اند، می‌خواهم این موضوع را حتما پیگیری کنند. این وظیفه ما است و شهرداران مناطق باید تلاش کنند تا از این خانواده‌های داغدار دلجویی شود.

منبع: مهر

کد خبر 408042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.