استقبال دانش‌آموزان از آموزش‌های امداد و نجات شهری در مدارس شیراز

مسئول آموزش مدیریت بحران شهرداری شیراز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۷۰۰ نفر از دانش آموزان در دوره‌های آموزشی امداد و نجات شهری شرکت کرده‌اند.

لطف الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تعداد زیادی از آموزشگاه‌ها و مدارس متقاضی برگزاری این دوره‌ها می‌باشند، اظهار کرد: تقاضای آن‌ها ثبت شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری طرح شهریاران در مدارس نواحی چهار گانه شهر شیراز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دبستان برکاتی با ۲۹۷ دانش‌آموز، مجتمع آموزشی هدایت با ۹۵ نفر، دبستان مهرآیین با ۱۶۱ دانش‌آموز و دبستان شهر راز با ۶۰ دانش‌آموز و همچنین ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه ۲ در این دوره شرکت کرده‌اند، گفت: در پایان دوره گواهی دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

مسئول آموزش مدیریت بحران شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به استقبال از برگزاری این دوره‌ها، در صدد هستیم علاوه بر برنامه آموزش تدوین شده سال ۹۸، به صورت فوق العاده، برنامه ریزی لازم انجام و ترتیبی اتخاذ شود تا تمام علاقه مندان بتوانند در این دورهای آموزشی شرکت کنند.

لطف الهی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی کماکان در فرهنگسراها و خانه محلات سطح شهر، اداره‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری و… در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی مذکور در سه بخش امداد و نجات، کمک‌های اولیه و اطفا حریق به مدت ۲۰ ساعت آموزش داده می‌شود که هدف از اجرای طرح آشنایی داوطلبان و افزایش میزان آگاهی آن‌ها با این مهارت‌ها بوده تا در مواقع ضروری بتوانند نجات بخش جان خود و دیگران باشند و در صورت وقوع بحران و هرگونه حادثه‌ای، موجب کاهش میزان خسارت‌های (جانی) احتمالی باشند.

کد خبر 408033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.