الریان قطر صفر- استقلال ایران ۵/ صعود مقتدرانه آبی‌ها به مرحله گروهی

تیم فوتبال استقلال با پیروزی پر گل برابر الریان قطر، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه تیم‌های الریان قطر و استقلال ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۵ بر صفر استقلال به پایان رسید.

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های الریان قطر و استقلال ایران

ورزشگاه: جاسم بن حمد (دوحه، قطر)

تماشاگر: حدود هزار نفر

گل‌ها: شیخ دیاباته (دقیقه ۸)، مهدی قائدی (دقایق ۴۰ و ۴۷) و ارسلان مطهری (دقایق ۸۴ و ۹۰) برای استقلال

اخطار: محمد دانشگر (دقیقه ۸۲) و آرش رضاوند (دقیقه ۸۷) از استقلال؛ خالد مفتاح (دقیقه ۵۶)، احمد عبدالمقصود (دقیقه ۵۷)، فهد یونس (دقیقه ۸۲) و عبدالعزیز حاتم (دقیقه ۸۷) از الریان

الریان: فهد یونس، محمد جمعه (۵۵- خالد مفتاح)، لی جائه‌ایک، دامی تراواری، گابریل مرکادو، احمد عبدالمقصود (۷۵- سلطان الکواری)، فرانک کوم، عبدالعزیز حاتم، موفق عوض (۴۶- عبدالرحمان الحرازی)، رودریگو تاباتا و یاسین براهیمی

سرمربی: دیگو آگیره

استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی (۸۱- آرش رضاوند)، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی (۷۵- ارسلان مطهری) و شیخ دیاباته (۸۸- مرتضی تبریزی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: توجو آکرا (ژاپن)

شرح بازی:

استقلال که پس از برد روحیه بخش برابر الکویت برای صعود به مرحله گروهی نیاز به پیروزی در دیدار مشکل خارج از خانه برابر الریان داشت، دیدار را خیلی خوب آغاز کرد و در همان ابتدای بازی روی یک ضربه ایستگاهی که وریا غفوری آن را نواخته بود، در برگشت توسط دیاباته به گل رسید تا با آرامش بهتری بازی را در ادامه دنبال کند. استقلال که نیمه نخست را خوب و روان اداره می‌کرد، روی یک ضد حمله در دقایق پایانی نیمه نخست گل دوم را هم به ثمر رساند تا در پایان ۴۵ دقیقه نخست، خیال خود را تا حدود زیادی بابت صعود راحت کرده باشد.

استقلال که به دو گل نیمه نخست راضی نشده بود، نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و روی اشتباه مدافعان الریان، این قائدی بود که بار دیگر گلزنی کرد تا استقلال با ۳ گل از میزبان قدرتمند خود جلو بی‌افتد. همانند نیمه نخست، استقلال که کاملاً برتر از حریف خود بود با یک بازی حساب شده و منطقی، نتیجه را حفظ کرد و در دقایق پایانی روی دو ضد حمله توسط مهاجم تازه نفس خود یعنی ارسلان مطهری به گل رسید تا با یک برتری ۵ گله به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

استقلال حالا به گروه A لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است، گروهی که الشرطه عراق، الوحده امارات و یکی از دو تیم استقلال تاجیکستان یا الاهلی عربستان در آن حضور دارند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۸- استقلال)- ضربه ایستگاهی زیبای وریا غفوری پس از برخورد به تیر عمودی دروازه به دیاباته رسید و او با یک کنترل و ضربه تمام کننده خیلی زود استقلال را پیش انداخت.

۲-۰ (دقیقه ۴۰- استقلال)- در یک ضد حمله توپ به دیاباته رسید و او با یک ارسال بین مدافعان الریان زمینه ساز ضربه سر زیبای قائدی و باز کردن دروازه الریان از بالای سر دروازه‌بان این تیم شد.

۳-۰ (دقیقه ۴۷- استقلال)- ارسال از سمت چپ میلیچ با دفع ناقص مدافع الریان همراه شد تا توپ به قائدی برسد و اون بدون معطلی گل سوم استقلال را به ثمر برساند.

۴-۰ (دقیقه ۸۷- استقلال)- توپ در محوطه جریمه الریان به مطهری رسید تا ضربه او پس از برخورد به پای مدافعان دروازه الریان را برای بار چهارم باز کند.

۵-۰ (دقیقه ۹۰- استقلال)- در یک ضد حمله مطهری در محوطه جریمه الریان صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با یک ضربه دقیق خودش را ۲ گله کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ارسال محمد الجمعه از سمت چپ در محوطه جریمه استقلال با ضربه سر تاباتا همراه شد اما توپ را حسینی جمع کرد.

دقیقه ۲۴- روی یک ضربه آزاد، ارسال مهدی قائدی از سمت چپ با ضربه سر زیبای دیاباته همراه شد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸- ضربه محکم پای چپ ریگی با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه الریان به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵- پاس در عرض تند و تیز مرکادو درمحوطه جریمه استقلال با برخورد به بازیکنان موقعیت خطرناکی ایجاد کرد اما توپ را حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۴- شوت پای چپ جائه ایک با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴- فرانک کوم با عبور از دو مدافع استقلال ضربه خطرناکی به سمت دروازه استقلال زد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

مهدی قائدی که دو گل زیبا در این دیدار به ثمر رساند و زمینه ساز پیروزی تیمش بود بهترین بازیکن استقلال در این دیدار بود.

کد خبر 408032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.