گرمخانه شهر یزد در سال آینده افتتاح می شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از راه اندازی گرمخانه، ویژه افراد بدون سرپناه شهر یزد در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس ملازینلی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد اظهار کرد: اقدامات لازم و اولیه برای امکان سنجی و انتخاب محل این گرمخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در شهر یزد اجرایی می‌شود، افزود: در این گرم خانه که برای افراد بدون سرپناه در نظر گرفته شده امکاناتی از قبیل فضای خواب، غذای گرم و امکانات استحمام وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تاکید کرد: هرچند شهر یزد به نسبت شهرهای پرجمعیت دیگر کشور دارای افراد بی سرپناه کمتری است، اما شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به عنوان یکی از وظایف خود در حوزه اجتماعی اقدام به راه اندازی این محل خواهد کرد.

وی هدف از راه اندازی گرم خانه شهر یزد را ساماندهی و کمک به این قشر از جامعه در شهر میراث جهانی یزد دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی این افراد کمک خواهد کرد تا در آینده با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کمتری در شهر مواجه باشیم.

ملازینلی راه اندازی گرمخانه شهر یزد را عاملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر نظیر کاهش معتادان متجاهر، تکدی گری و کارتن خوابی عنوان کرد و گفت: شهرداری به وظایف خود در حوزه اجتماعی وقوف کامل دارد و تلاش می‌کند در این حوزه گام‌های مؤثری را بردارد.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار اجرای این طرح در برنامه سال ۹۹ سازمان دیده شده است، اظهار امیدواری کرد: با مساعدت شورای اسلامی شهر و شهردار یزد در سال آینده شاهد افتتاح این گرمخانه در شهر یزد باشیم.

کد خبر 408023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.