محور پیاده‌روی و دوچرخه سواری ولیعصر اجرایی می‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهردار یزد گفت: محور پیاده راه و دوچرخه سوار ولیعصر با هدف گسترش و توزیع عادلانه خدمات شهری برای ارتقای کیفیت فضاهای شهری اجرایی می‌شود.

مجتبی فرهمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه این پروژه می‌تواند کسری فضای با نشاط شهری را در این منطقه جبران کند، اظهار کرد: این مسیر به طول تقریبی ۸۰۰ متر به گونه‌ای اجرا می‌شود که ظرفیت مطلوبی را برای بهره برداری ساکنان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه منطقه امامشهر با توجه به تراکم جمعیتی قابل توجهی که دارد از نظر فضاهای شهری برای گذران اوقات فراغت با کمبود روبه رو است، تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و برگزاری جلسات متعدد جهت ارائه طرح اولیه، اصلاح و بررسی فنی در نهایت طرح مربوطه در جلسه کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌های عمران شهری مصوب شد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار یزد ویژگی این طرح را کف سازی مناسب برای پیاده روی و طراحی و جانمایی مبلمان و سایه اندازهای متناسب دانست و تصریح کرد: بهره گیری از فضای سبز موجود، طراحی المان‌های تعاملی در طول مسیر و توجه به نیازهای گروه‌های ویژه شهروندان مانند کودکان، سالمندان و معلولان و مسیر دوچرخه سواری و تردد ایمن از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

وی گفت: پس از تجربه‌های موفقیت آمیز بازپیرایی بوستان باغ ملی و احیای گذر فرهنگ و هنر مازاری ها و با بررسی پتانسیل این محور و عرض مناسب رفوژ میانی برای تزریق فعالیت‌های تفریحی، طراحی این محور در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 408022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.