کمک ۳ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

کمک‌های غیرنقدی ۳ میلیارد تومانی شرکت شهروند با دستور شهردار تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان آماده ارسال است.

به گزارش ایمنا، مهدی امراللهی در حاشیه مراسم ارسال کمک‌های شرکت شهروند به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بخشی از این کمک ها توسط تامین کنندگان اقلام شرکت شهروند تهیه شد.

وی ادامه داد: این کمک‌ها توسط ۱۰ کامیون ۱۰ تن و ۱۷ کامیون خاور و با همکاری سازمان هلال احمر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

امرالهی گفت: این محموله شامل بیش از ۱۰۰ نوع کالا مثل انواع کنسروها، شوینده‌ها و آب معدنی می شود و روز جمعه به مناطق سیلزده رسیده و توسط هلال احمر بین سیلزدگان توزیع می شود.

محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم تصریح کرد: امسال فدراسیون بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد در پنج سال گذشته میزان مداخله این فدراسیون در حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی بیش از مداخلاتی بوده که در زمان جنگ انجام داده است.

وی ادامه داد: مداخلات طبیعی آن دسته از مداخلاتی است که انسان در آن نقش داشته است.

نصیری تصریح کرد: هفت ماه گذشته در چابهار طرح نذر آب به راه انداختیم زیرا نزدیک ۴۰۰ هزار نفر از استان سیستان و بلوچستان به دلیل نبود اب به مکان های دیگری مهاجرت کرده بودند و امروز در این منطقه سیل می آید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به بارش های باران در اواخر دی ماه امسال اضافه کرد: ما در مدت ۲۴ ساعت معادل ۳۰۰ میلیمتر بارش باران را در جنوب شرق کشور تجربه کردیم که باعث شد ۱۴ شهرستان سیلاب را تجربه کنند.

وی ادامه داد: ۱۴۰ هزار نفر تا امروز به صورت مستیقیم از این سیل متاثر شده اند و با اقدامات انجام شده برای ۱۷ هزار نفر اسکان اضطراری ایجاد شد و امروز اینها در چادر زندگی می کنند.

نصیری گفت: ۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۰ هزار بسته غذایی یک ماهه بین نیازمندان تا کنون پخش شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در سیل ابتدای امسال هم ۷۰ هزار واحد مسکونی در سه استان اصلی دچار خسارت شد که نیاز به بازسازی داشت و تا امروز توانسته ایم ۲۴۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در این زمینه جذب کنیم.

وی افزود: همچنین ۵۰ میلیارد تومان لوازم خانگی تهیه و بین ۱۰ هزار خانوار تقسیم شد و به ۱۷ هزار خانواده معادل ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داده شد.

نصیری خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مردم سیل زده عید ۹۹ را در خانه خودشان خواهند بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا از ابتدای سال هر هفته یک حادثه طبیعی را تجربه کردیم و این موضوع یک نکته قطعی است که همه ما با حوادث مواجه خواهیم شد و از این رو آماده ایم تا دوره های آموزشی امدادی برای اقشار مختلف برگزار کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 407998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.