اسناد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ساماندهی می‌شود

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداریها و دهیاریها با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری درتبادل و اشتراک منابع اطلاعاتی بین این دو سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: موضوع این تفاهم نامه، تعیین تکلیف اسناد سازمان شهرداریها و دهیاریها، شهرداریهای سراسر کشور و سازمان ها و شرکت های تابعه و دهیاریها و انتقال اسناد آن ها براساس قانون و مقررات اسناد ملی ایران، مصوبات شورای اسناد ملی ایران، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به معاونت اسناد ملی ایران است.

وی افزود: به موجب این تفاهم نامه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعهد است تمام اسناد و مدارک انتقالی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداری ها و سازمان ها و شرکت های تابعه و دهیاری ها را در محلی استاندارد، ساماندهی کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: همکاری در برگزاری نمایشگاه ها، همایش‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها وکارگاه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، همکاری در ثبت تاریخ شفاهی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت اسناد و مدارک که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برنامه ریزی می‌شود و همکاری در انجام پژوهش ها و مطالعات مرتبط با اسناد و مدارک از دیگر تعهدات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اجرای این تفاهم‌نامه است.

جمالی‌نژاد گفت:‌ انتقال تمام اسناد و مدارک راکد مکتوب، دیداری، شنیداری و الکترونیکی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و دهیاری‌ها به معاونت اسناد ملی براساس قانون اسناد ملی ایران و هماهنگی و نظارت بر روند انتقال این اسناد از جمله تکالیف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه تحقق مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

وی گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع تفاهم نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی همکاری خواهد کرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: برای تحقق مفاد تفاهم نامه، کارگروهی با عضویت نمایندگان دو سازمان با هدف برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم نامه تشکیل می‌شود و دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های اجرایی مرتبط با محورهای تفاهم نامه، متناسب با ضوابط و مقررات از سوی کارگروه مذکور تهیه و پس از تایید طرفین برای اجرا به واحدها و مراجع ذی ربط ابلاغ خواهد شد.

جمالی نژاد اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک؛ اسناد قدیمی مکتوب شهرداری‌ها و اطلاعات ارزشمند مدیریت شهری در زمینه اداره شهر و موضوعات مرتبط با آن به طور اصولی ساماندهی و در اختیار پژوهشگران، عموم علاقه‌مندان و دست اندرکاران و مدیران اجرایی این عرصه قرار بگیرد.

کد خبر 407982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.