کپنهاگ میزبان منطقه اجتماعی مدرن با معماری روستایی

هنینگ لارسن، معمار مشهور دانمارکی، از طرح خود برای احداث اولین مرکز اجتماعی تماما چوبی در پایتخت دانمارک رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی کپنهاگ میزبان یک منطقه اجتماعی پایدار و مملو از عناصر طبیعی خواهد بود که قرار است مرکز این شهر را از سازه‌های مدرن اطراف تفکیک کند. هنینگ لارسن با همکاری زیست‌شناسان و مهندسان محیط زیست مشهور اهل دانمارک طرحی ارائه داده‌اند که بر اساس آن مرکز اجتماعی بی‌نظیری در منطقه جدید کپنهاگ احداث خواهند کرد و از چوب به عنوان تنها ماده به‌کار برده شده در ساخت آن بهره گیرند. این مرکز اجتماعی در محل یکی از بازارهای ارزان‌فروشی سابق شهر احداث خواهد شد و زندگی پایدار و کاهش اثرات کربن را برای مردم این شهر به ارمغان خواهد آورد.

مرکز اجتماعی تمام چوبی کپنهاگ فضایی به مساحت حدود ۱۸ هکتار را در برخواهد گرفت و قرار است محل سکونت برای تعداد هفت هزار نفر را تأمین کند. معماران در طراحی این مرکز از معماری ترکیبی بهره گرفته‌اند و قرار است طراحی سنتی شهری دانمارکی را با معماری روستایی ترکیب کنند و سازه‌هایی متنوع به وجود آورند. مرکز چوبی کپنهاگ از سه بخش متفاوت تشکیل خواهد شد که هر بخش ظاهری شبیه به یک دهکده سبز خواهد داشت و در هر دهکده قرار است حدود دو هزار و سیصد نفر زندگی کنند.

این بخش‌ها از طریق جاده‌هایی سرسبز به یک‌دیگر راه پیدا می‌کند و در نتیجه علاوه بر پیوند ساکنان با طبیعت، امکان حرکت آزاد برای جانوران حیات وحش را ممکن می‌سازد؛ مردم در کم‌تر از یک دقیقه پیاده‌روی می‌توانند به طبیعت بپیوندند و در آن‌جا هوای پاک تنفس کنند.

گیاهان و جانوران بیش از ۴۰ درصد از منطقه جدید کپنهاگ را در برخواهند گرفت و در جاده‌های سبز بین دهکده‌ها لانه خواهند گزید. معماران در نظر دارند دیوار خانه‌ها را با آشیانه‌هایی برای جغدها و دیگر پرندگان محلی مزین کنند و در هر دهکده استخری زیبا برای سکونت قورباغه‌ها و سمندرها احداث کنند.

اطراف خانه‌های هر دهکده را نیز باغ‌هایی بسیار بی‌نظیر احاطه خواهد کرد که علاوه بر تأمین محل سکونت سایر جانداران، مکانی برای گرد هم آمدن ساکنان دهکده‌ها به شمار خواهد رفت.

منطقه جدید کپنهاگ، اولین مرکز اجتماعی تمام چوبی کشور دانمارک خواهد بود که با هدف پیوند مردم با طبیعت و رهایی آن‌ها از شلوغی‌های شهر طراحی شده است. معماران از طریق احداث دهکده‌های سبز تنوع زیستی کپنهاگ را افزایش خواهند داد و به پایداری شهر کمک شایانی خواهند کرد.

کد خبر 407981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.