شهرداری‌ها برای تک‌برگی کردن اسناد خود اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع حدنگاری (کاداستر)، شهرداری‌ها مکلفند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را تا پایان سال تبدیل به اسناد تک برگی کنند.

به گزارش ایمنا، میرمحمد غراوی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع حدنگاری (کاداستر)، شهرداری‌ها مکلفند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را تا پایان سال تبدیل به اسناد تک برگی کنند.

وی ادامه داد: شهرداران باید با واحد حقوقی و معاونت شهرسازی خود هماهنگ کنند تا درخواست سند تک برگی برای تمامی املاک و اراضی که شهرداری در محدوده و حریم شهر چه آنهایی که سند دفترچه‌ای دارند و چه آنهایی که در تصرف است و هنوز سند ندارند را بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری لازم را برای صدور سند تک برگی برای املاک شهرداری‌ها خواهد کرد.

غراوی با اشاره به معضل آپارتمان‌ها در بحث مشخص نبودن کروکی تفکیک پارکینگ و انباری گفت: یکی از معضلات بزرگ آپارتمان‌ها در شهر گرگان و بعد گنبدکاووس مشخص نشدن کروکی تفکیک پارکینگ‌ها و انباری است و خیلی از واحدها پارکینگ ندارند و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این آپارتمان‌ها به جای احداث پارکینگ، "انباری، سونا و جکوزی" می‌سازند و فضا برای پارکینگ کم و بعضی واحدها بدون آن واگذار می‌شود که باعث ایجاد اختلاف میان ساکنان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: حتی در طرح‌های تفکیکی که صادر می‌کنند تعداد پارکینگ نسبت به واحد کم است و موقعی هم که این طرح برای ثبت می‌رود، اداره ثبت مجبور است بر اساس کروکی تایید شده، اقدام کند که باعث ایجاد تبعات حقوقی و مسائل بعدی خواهد شد.

غراوی تاکید کرد:‌ اجرای قانون تملک و تفکیک آپارتمان‌ها و ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در بحث تفکیک عرصه، از جمله نکاتی استکه باید به آن توجه شود تا از ایجاد اختلاف بین مالکان پرهیز شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 407978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.