تردد سرویس‌های مدارس عاملی مهم در تشدید ترافیک شهری است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: تردد سرویس های مدارس و خودروهای سواری والدین برای انتقال دانش آموزان، عاملی مهم در تشدید ترافیک شهری است.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی بیگ تردد خودروهای سواری و سرویس های مدارس برای انتقال دانش آموزان به مدارس و آموزشگاه هایی که بیشتر در مکان های شلوغ مکان یابی شده اند را عاملی مهم در تشدید ترافیک شهری دانست و اظهار کرد: رفع این ترافیک نیازمند مدیریت جامع و دقت در مکان‌یابی است.

وی افزود: وجود مدارس و آموزشگاه ها به عنوان مهم‌ترین مراکز تعلیم و تربیت در شهرها زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی بوده، اما قرار گرفتن بیشتر این مراکز در مکان ها و خیابان های پرتردد و پرازدحام شهری معضلی دیگر بر مشکلات موجود ترافیک شهری افزوده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: قرار گرفتن آموزشگاه ها و مدارس در یک نقطه پرتردد به خصوص در سال های گذشته که با موج فزاینده رشد مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های آزاد علمی نیز همراه بوده، تردد را در برخی ساعت های روز مختل و گاه غیرقابل تحمل برای شهروندان کرده است.

آدی بیگ ادامه داد: در سال های گذشته خیابان های اصلی شهر به علت برخورداری از جلوه های بصری، تبلیغی و نیز دسترسی آسان تر به وسایل نقلیه عمومی به اماکن و نقاطی دلخواه، مکانی مناسب برای مدیران موسسات به منظور راه اندازی و ایجاد مدارس و مراکز علمی و تربیتی تبدیل شده است.

وی گفت: نبود محل مناسبی برای توقف خودروهای شخصی و سرویس مدارس و موسسات آموزشی که بیشتر آن ها را مراکز غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل داده، صفوف و ترافیکی سنگین را در خیابان های اصلی به وجود آورده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: توجه نکردن مدیران موسسات و مدارس و نبود نظارت کافی در تعیین و مکان یابی برای ایجاد مدارس و آموزشگاه ها در نقاط پرتردد ترافیکی، موجب ایجاد موجی از نارضایتی در بین شهروندان و حتی اولیای دانش آموزان این مراکز شده است.

آدی بیگ گفت: اوج ترافیک شهری در خیابان های اصلی و نیز در برخی نقاط پرتردد، در ساعات تعطیلی و پایان ساعت کاری این موسسات و مراکز بوده و از این رو توجه بیشتر مسئولان امر برای تجدید نظر در مکان یابی و صدور مجوز برای این منظور بیش از پیش ضروری و حیاتی به نظر می رسد.

وی اظهار کرد: با وجود تذکرها و اخطارهای شورای ترافیک مبنی بر ایجاد نشدن و راه اندازی موسسات آموزشگاهی و مدارس غیرانتفاعی در خیابان های اصلی که فاقد محل مناسبی برای توقف خودروها بوده و موجب ترافیک سنگین شهری می شود، اما هنوز واکنش مناسبی از سوی نهادهای متولی صدور مجوز برای این مراکز انجام نشده است.

کد خبر 407974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.