جزئیات راه‌اندازی پایانه‌های اقماری در پایتخت

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران با اشاره به راه اندازی و توسعه پایانه‌های اقماری در پایتخت گفت: اتوبوس‌های بین شهری در پایتخت صاحب ایستگاه می‌شوند.

به گزارش ایمنا، امیرحسین صدیقی درباره جزئیات راه‌اندازی پایانه‌های اقماری در پایتخت اظهار کرد: راه‌اندازی این پایانه‌ها در کاهش ترافیک، مقابله با آلودگی هوا و افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفرهای بین‌شهری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا اقدامات مؤثری جهت راه‌اندازی پایانه‌های اقماری انجام داده‌اند، گفت:‌ شهرداری تهران برنامه‌های خود را جهت احداث و توسعه این پایانه‌ها آغاز کرده است شرایط پایانه‌ها به صورتی است که تعدادی از اتوبوس‌های بین‌شهری از مسیر مشخص حرکت خود را آغاز کرده و با توقف در ایستگاه‌هایی در مسیرهای مختلف شهر نسبت به سوار کردن مسافران اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران تصریح کرد: با راه‌اندازی این پایانه‌ها دیگر لازم نیست که مسافر برای سفر بین‌شهری حتما به پایانه‌های قبلی مراجعه کند و با منتظر ماندن در ایستگاه می‌تواند سوار اتوبوس مورد نظر شود.

صدیقی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ هزار مسافر به سمت ترمینال شمال، جنوب، شرق و غرب پایتخت داریم، اضافه کرد: راه‌اندازی پایانه‌های اقماری سبب می‌شود که آمار این مسافران به کمتر از نصف برسد.

وی خاطرنشان کرد: پایانه اقماری علم و صنعت مبدأ اتوبوس‌ آن از بیهقی بوده که پس از حرکت در چندین ایستگاه توقف می‌کند و مسافران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند همچنین پس از این پایانه راه‌اندازی اقماری پایانه خاوران مدنظر است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران اظهار کرد: کرایه بلیت اتوبوس‌هایی که از پایانه‌های اقماری حرکت می‌کنند مشابه سایر اتوبوس‌های بین‌شهری است و در حال حاضر تنها سفرهایی که به سمت شمال و شرق کشور است با استفاده از این پایانه‌ها قابل استفاده خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 407971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.