متولی جمع‌آوری پسماندهای عفونی، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی زباله عفونی را با تجهیزاتی که دارند بی خطر می کنند و متولی جمع آوری پسماندهای عفونی براساس قانون مدیریت پسماند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

به گزارش ایمنا، روح الله خوشبخت با اشاره به تعریف پسماند در قانون مدیریت و آیین نامه اجرایی پسماند، اظهار کرد: به مواد زائد حاصل از فعالیت انسان، پسماند گفته می شود و در این قوانین عینا اسم زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی آمده است.

وی ادامه داد: در ماده ۷ قانون شهرداری ها نیز آمده که مدیریت اجرایی پسماندهای عادی بر عهده شهرداری است و بر اساس این قوانین پسماند عفونی و هر پسماندی که دارای خاصیت سمی، خورندگی و اشتعال باشد پسماند ویژه محسوب می شود و مدیریت آن بر عهده تولیدکننده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: وظیفه مدیریت نخاله های ساختمانی با شهرداری است و از دید من به عنوان مدیر این مجموعه اگر نخاله ساختمانی توسط عوامل اجرایی شهرداری شیراز جمع آوری نشود تخلف انجام شده است.

خوشبخت تاکید کرد: شهروندان شیرازی می توانند هرگونه شکایت خود را مبنی بر جمع آوری نکردن نخاله های ساختمانی به شماره ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۶۴۹۹۲۳۶ الی ۴۰ روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گزارش کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازیافت پسماند شیراز، گفت: بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع مدیریت پسماند شیراز روزانه حدود ۱۰۰ تن پسماند از مبدا و درب منازل شهروندان بازیافت می شود که حدود ۹ درصد کل پسماند خانگی است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: جداسازی پسماند مواد آلی و تر در مقصد نیز توسط تجهیزات سازمان پسماند شهرداری شیراز انجام می شود و در صورتی که خط سوم تجهیزات جداسازی که اکنون در حال احداث است تکمیل و بهره برداری برسد کل زباله شیراز پردازش خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 407965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.