درمان عفونت سینوس با سرکه سیب

درمان فشار خون با مصرف نمک، فواید شلغم برای کم خونی، درمان عفونت سینوس با سرکه سیب، منابع تامین کلسیم روزانه برای کودکان و تاثیرات شگفت انگیز چهار گیاه بر آرامش اعصاب را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوایند.

به ‌گزارش ‌خبرنگار ‌ایمنا، ‌بسیاری ‌از ‌پزشکان ‌کشورمان ‌هنوز ‌هم ‌مدعی ‌هستند ‌که ‌مصرف ‌نمک ‌حتی ‌در ‌مقدار ‌کم، ‌سلامتی ‌ما ‌را ‌به ‌خطر ‌می‌اندازد ‌و ‌ممکن ‌است ‌منجر ‌به بیماری‌های مختلف از جمله فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی شود. پزشکان دانشگاه "USC" کالیفرنیا در گزارش جدید خود توضیح می‌دهند که "پتاسیم" موجود در "نمک طعام طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد همچنین پتاسیم موجود در نمک و مواد حاوی این یون به دفع سریع سدیم اضافی در بدن و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند.

"پتاسیم" یک ماده معدنی کلیدی است که بدن برای عملکرد صحیح به آن تکیه می‌کند؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی با متعادل کردن تاثیرات منفی سدیم، از افزایش فشار خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. کلیه‌ها در بدن انسان با کنترل میزان مایعات ذخیره شده در بدن به تعادل فشار خون کمک می‌کنند؛ هرچه مایعات ذخیره شده بیشتر باشد، فشار خون بیشتر می‌شود بنابراین کلیه‌ها با غربال کردن خون و مکیدن مایعات اضافی، آن‌ها را به صورت ادرار از بدن خارج می‌کنند که این عمل فشار خون را کاهش می‌دهد.

در این فرایند از "تعادل ظریف سدیم و پتاسیم" استفاده می‌شود تا آب از روی دیواره سلول‌ها و از جریان خون در داخل رگ‌ها جمع‌آوری شود؛ در انتها، مایعات و سدیم اضافی به مثانه منتقل شده و با ادرار دفع می‌شوند. بیشتر مراکز انباشت سدیم و پتاسیم و تاثیر آن‌ها بر کلیه‌ها، رگ‌های خونی و قلب است؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی از مضررات سدیم جلوگیری کرده و از گرفتگی و فشار در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند همچنین به بهبود کارایی قلب و انقباض آن کمک کرده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

پزشکان آمریکایی در نتایج تحقیقات خود توضیح می‌دهند که بهترین راه برای افزایش پتاسیم در بدن استفاده از مواد غذایی طبیعی حاوی پتاسیم است؛ آن‌ها با نهی استفاده از قرص‌های شیمیایی به استفاده از مواد طبیعی مانند نمک طعام طبیعی، موز، آواکادو، خربزه، زردآلو، سبزی‌های پهن برگ، قارچ، پرتقال توصیه می‌کنند.

منابع تامین کلسیم روزانه برای کودکان

کودکان برای رشد خود نیاز به منابع مختلف کلسیم دارند. کلسیم برای رشد کامل استخوان‌ها ضروری است. مصرف کلسیم کافی از خطر پوکی استخوان کم می‌کند. ، به گفته متخصصان تغذیه، مقدارکافی کلسیم درکودکان یک تا ۳ ساله ۷۰۰ میلی‌گرم، بچه‌های ۴ تا ۸ ساله ۱۰۰۰ میلی‌گرم، نوجوانان ۹ تا ۱۸ ساله، ۱۳۰۰ میلی‌گرم – برابر با چهار فنجان – است. مواد غذایی دارای منبع کلسیم  از انواع لبنیات به جز شیر، سایرلبنیات نیز حاوی کلسیم است. هرچند میزان کلسیم لبنیاتی مانند ماست، پنیر، خامه به مراتب از شیر کمتر است، اما می‌توان با اضافه کردن آن‌ها به وعده‌های غذایی مختلف، کلسیم روزانه را تامین کرد.

شیر، ماست، پنیر و سایر لبنیات حاوی کلسیم هستند. اما دانه‌های سویا هم مقدار کافی از این ماده را در خود دارد. همچنین یک مشت بادام به اندازه یک سوم یک فنجان شیر، حاوی کلسیم است. این مقدار بادام به صورت خام یا بو داده، حاوی ۱۱۰ میلی‌گرم کلسیم است. لوبیا، نخود، عدس و سایر حبوبات، حاوی مقدار مطلوبی کلسیم است. حبوبات در حالت معمولی حدود ۱۳۰ میلی‌گرم کلسیم دارد که تقریباً برابر نصف یک لیوان شیر است. کلم بروکلی از منابع کلسیم به شمار می‌رود. هر پیاله نخودسبز حاوی ۴۵ میلی‌گرم کلسیم است، اما این ماده غذایی علاوه بر تامین کلسیم بدن، به تامین ویتامین K. نیز کمک می‌کند.

فواید شلغم برای کم خونی

متخصصان طب سنتی در مورد خواص برخی از میوه ها عنوان کرده اند شلغم کاملاً پخته برای سرماخوردگی و دفع خلط سینه و همچنین پیشگیری از سرماخوردگی در کودکانی که زیاد سرما می‌خورند، مفید است به شرط آنکه تا زمانی که در بازار موجود است، روزانه میل‌شود. همچنین مصرف انار شیرین، توصیه می شود چرا که انار شیرین دارای طبیعت سرد مایل به اعتدال، و تولیدکننده خون نیکو در بدن است.

انار باعث بازشدن و گشایش گرفتگی‌های بدن و ادرارآور است. بهتر است دانه‌های انار را با پره‌ها و کمی از پیه (بخش‌های سپیدرنگ و کمی‌تلخ) میان دانه‌ها بخوریم تا موجب ضعف معده نشود. همچنین خوردن انگور شیرین نیز توصیه شده است چرا که از خوردن انگور شیرین نازک‌پوست، خون خوب تولید می‌شود. انگور بدن را از مواد زاید و تباه، پاک و آن را تقویت‌می‌کند و انگور و انجیر را می‌توان به عنوان وعده غذایی خورد.

درمان عفونت سینوس با سرکه سیب

درمانی طبیعی و موثر برای سینوزیت وجود دارد که سینوس ها را تمیز کرده و میکروب هایی که باعث ایجاد این مشکل شده اند را از بین می برد. برای برخی افراد، بخار آب و سرکه سیب به طور موقت به درمان علائم عفونت سینوس کمک می کند. سرکه سیب یکی از قویترین داروهای طبیعی سرشار از اسید مالیک، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هاست. سرکه سیب در بدن به پاتوژن ها وصل می شود بنابراین بدن به راحتی می تواند آن ها را از بین ببرد.

درمان طبیعی و موثر برای سینوزیت وجود دارد که سینوس ها را تمیز کرده و میکروب هایی که باعث ایجاد این مشکل شده اند را از بین می برد. برای برخی افراد، بخار آب و سرکه سیب به طور موقت به درمان علائم عفونت سینوس کمک می کند. اما درد و گرفتگی به سرعت برگشته و اگر بعد از چند روز بهبودی نداشتید، به پزشک خود مراجعه کنید. مصرف خوراکی سرکه سیب راههای هوایی را پاکسازی کرده و موکوس ها را تجزیه می کند و خاصیت قدرتمند ضد باکتری آن باکتری ها را نابود می کند. سرکه سیب از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. استفاده از سرکه سیب باعث باز شدن رگ های خونی می شود. التهاب را تسکین داده، گردش خون را افزاش داده، درد را آرام کرده و نشانه های سینوزیت را درمان می کند.

تاثیرات شگفت انگیز چهار گیاه بر آرامش اعصاب

بوها توسط پیاز بویایی (راه عصبی از داخل بینی تا انتهای مغز) پردازش می شود. پیاز بویایی با دو نقطه مغز که مسئول هیجانات و حافظه ما هستند پیوندی مستقیم دارد. بو تاثیر سریعی بر مغز دارد و به سرعت واکنش پایانه های عصبی را بر می انگیزد. در این باره، بعضی گیاهان تاثیرات بسیار مطلوبی دارند که می توان آن ها را در زندگی روزمره تجربه کرد. چهار مورد از این گیاهان عبارتند از:

اسطوخدوس

«اسطوخدوس» تاثیر آرام بخشی بر جسم و روح دارد. رایحه این گیاه می تواند اضطراب را کاهش و بی خوابی را تسکین دهد و حتی علایم دمانس را بهبود بخشد. استنشاق رایحه استوقودوس، همچنین می تواند در پایین آوردن ریتم قلب و فشار خون مؤثر باشد که در نتیجه به آرامش بدن کمک می کند. از دیگر تاثیرات مثبت این گیاه می توان به تسکین درد اشاره کرد.

دارچین

اگرچه «دارچین» عموما در آشپزی استفاده می شود اما به عنوان محرک جسمی و هیجانی نیز کاربرد دارد. بوی گرم و شیرین آن تاثیر مثبتی بر تمرکز، قابلیت های شناختی و حافظه دارد و بازدهی مغز را افزایش می دهد و می توان مصرف آن را به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد. دارچین به طور کلی به عنوان محرک فعالیت های مغز شناخته می شود. علاوه بر این، دردهای عضلانی و مفصلی را نیز کاهش می دهد و اگر همراه با زنجبیل مصرف شود، در بهبود علایم آنفلوآنزا و گلودرد مؤثر خواهد بود.

مرکبات

رایحه «مرکبات» به خصوص پرتقال و لیمو بسیار خوشایند است و تاثیر آن به عنوان محرک جسم و روح تایید شده است. مرکبات روح را طراوت می بخشد، هیجانات و احساسات را تحریک می کند و افکار منفی را تسکین می دهد. استنشاق رایحه مرکبات در صبح باعث می شود با نشاط بهتری از خواب برخیزید و با نگاه مثبتی روز خود را آغاز کنید. سانس مرکبات در رایحه درمانی، معمولا برای مقابله با افسردگی استفاده می شود زیرا آرامبخش است و احساس نشاط را به همراه دارد. مطالعات حتی نشان می دهد که این رایحه می تواند در بهبود عملکردهای شناختی مبتلایان به آلزایمر نیز مؤثر باشد.

نعناع

«نعناع» احساس خنکی بی نظیری را به همراه دارد و به دلیل آرامش بخشی بسیار در انواع اسپری و عطر کاربرد دارد. رایحه نعناع دردهای روحی را تسکین می دهد با استرس مقابله می کند و در حفظ آرامش هنگام اختلالات هیجانی مؤثر است. البته در تحریک عملکرد ذهنی و گردش خون نیز نقش دارد. نعناع همچنین برای سرماخوردگی و ناراحتی های تنفسی استفاده می شود زیرا عملکرد آنتی باکتریال آن به اتساع سریع مجاری تنفسی و سینوس ها کمک می کند. در رایحه درمانی از اسانس نعناع برای بهبود دردهای عضلانی استفاده می شود.

کد خبر 407962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.