مشوق اصلی حضور جهادگران در صف مبارزه همسرانشان بودند

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پیامی در گذشت بانوی بزرگوار و اسوه صبر و استقامت، "منیژه لشکری" همسر شهید سرلشگرخلبان حسین لشگری را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، در این پیام آمده است: خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران اسوه‌های صبر و استقامت در بین این ملت اند که با وجود سختی‌ها و شداید روزگار، همچون کوه استوار ایستادند تا رزمندگان در دل پر مخاطره خط مقدم نبرد، آسوده و با فراق بال  با دشمن مصاف کنند. در زندگی تمامی همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس نمونه‌های بارزی از زندگی زینبی (س) را می‌توان مشاهده نمود که برای تمامی نسل‌ها به یادگار گذاشتند و در پشت جبهه‌ها ضمن نگهبانی از حریم خانواده و تربیت فرزندان، مشوق اصلی حضور جهادگران در صف مبارزه بودند. همسرانی که می‌توانند در گام دوم انقلاب الگویی زیبا برای بانوان پر افتخار این سرزمین باشند.

مرحومه مغفوره منیژه لشکری از جمله این بانوان بود که سال‌های سال، در مقابل دشواری‌ها ایستادگی کرد و با تربیت فرزندان و پرچم داری در جهت ادامه نهضت جبهه و جنگ، گمنامانه جهاد کرد و حماسه‌هایی بی‌بدیل آفرید.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس درگذشت این بانوی بزرگوار و همسر شهید  سرلشگر خلبان لشگری را به مردم ایران اسلامی و خانواده معظم شهیدان  تسلیت عرض نموده و برای بستگان ایشان از خداوند متعال صبر و سلامتی مسئلت دارد.

گفتنی است که همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری، روز شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع او صبح امروز در پایگاه هوایی شهید لشگری برگزار شد.

شهید حسین لشگری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه‌ ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت هشت سال در کنار ۶۰ نفر از دیگر هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی ۱۰ سال طول کشید.

لشگری سرانجام پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت و پس از بازگشت به وطن، لقب «سیدالاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

کد خبر 407949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.