مترو اصفهان رکوردی بی‌سابقه برجای گذاشت

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در طول شش ماه حفاری دو تونل، پرسنل، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و سایر عوامل این پروژه بزرگ، در دو تونل، با ثبت رکورد ۲۶ رینگ حفاری و سگمنت‌گذاری در شبانه‌روز معادل حدوداً ۳۶.۴ متر که در کشور ایران بی‌سابقه بوده، اتفاق بزرگی را در اجرای پروژه رقم زدند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حفاری دو تی بی ام هفت متری حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) با سرعت و در جبهه‌های کاری مختلف پیش می‌رود.

وی افزود: تی.بی‌.ام غربی ظهر روز ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید و تی.بی.ام شرقی نیز امروز سه‌شنبه هشتم بهمن به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید. 

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی و شرایط فنی، ابتدا تی بی ام غربی حفاری و سگمنت‌گذاری خود را آغاز می‌کند و پس از آن در فاصله معینی، تی بی ام شرقی، به موازات تی بی ام غربی، حفاری و سگمنت‌گذاری خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تی بی ام تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان در روزهای پایانی شهریور امسال به ایستگاه زینبیه رسید، افزود: پس از آن و با اورهال و آماده‌سازی دستگاه تی بی‌ام، این دستگاه حفاری و سگمنت‌گذاری خود را به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی آغاز کرد و ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ دی، بر اساس برنامه زمانبندی، به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید.

وی ادامه داد: همچنین با افزایش جبهه‌های کاری در روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل شرقی این مسیر، تی بی ام تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) طی روزهای گذشته از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد و امروز به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید.

بنکدار هاشمی تصریح کرد: پیشروی تی بی ام تونل غربی و شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان هر کدام ۱۵۸۰ متر بوده و این دو تی بی ام مسیر ایستگاه زینبیه تا عاشق اصفهانی را حفاری و سگمنت‌گذاری کرد.

وی با اشاره به رکوردهای صورت گرفته در روند حفاری تونل غربی و شرقی خط دوم متروی اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) گفت: در طول شش ماه حفاری دو تونل، پرسنل، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و سایر عوامل این پروژه بزرگ، در دو تونل، با ثبت رکورد ۲۶ رینگ حفاری و سگمنت‌گذاری در شبانه‌روز معادل حدوداً ۳۶.۴ متر که در کشور ایران بی‌سابقه بوده، اتفاق بزرگی را در اجرای پروژه رقم زدند.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: نکته قابل توجه اینکه تی‌بی ام شرقی خط دوم قطارشهری، مسیر ایستگاه زینبیه تا ایستگاه عاشق اصفهانی را ظرف ۳۸ روز حفاری و سگمنت‌گذاری کرده که این مسئله نیز در نوع خود قابل توجه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان اظهارکرد: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع)، اسفند سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسیر اولویت بهره‌برداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستکاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا مدرس نجفی(کهندژ) به طول ۱۴.۷ کیلومتر است، ادامه داد: ویژگی خاص ایستگاه‌های خط دوم مترو، ساخت ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام است که این موضوع باعث می‌شود که در این خط نسبت به خط یک، در هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و معضلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از روش‌های دیگر ساخت ایستگاه‌ها، با این روش به حداقل می‌رسد.

کد خبر 407948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.