ویژه برنامه های نیروهای مسلح اصفهان برای دهه فجر اعلام شد

دبیر برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی نیروهای مسلح استان اصفهان، ویژه برنامه های این نیروها را برای دهه فجر امسال تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های نیروهای مسلح اصفهان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: نقش کمیته مراسمات نیروهای مسلح به دلیل حضور پر حجم و با کیفیت یگان های نیروهای مسلح اصفهان در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ریاست امسال این کمیته بر عهده ارتش گذاشته شده است، اما این فعالیت ها به استان اصفهان خلاصه نمی شود و برنامه‌های این کمیته در استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری نیز برگزار خواهد شد.

وی در تشریح برنامه های کمیته مراسمات دهه فجر نیروهای مسلح افزود: جمعه -۱۱ بهمن ماه- مراسم تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی در محل سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار خواهد شد؛ همچنین شنبه -۱۲ بهمن ماه- مراسم متعددی با عنوان روز ولایتمداری برگزار می شوند. همایش پیاده‌روی هزار نفری ورزشکاران نیروهای مسلح از مجموعه ورزشی شهدای ارتش به سمت گلستان شهدا اصفهان نیز برگزار خواهد شد و همچنین فرماندهان و کارکنان یگان های مسلح در مراسم ۱۲ بهمن در گلستان شهدا همراه با اقشار مردم با شهدا تجدید میثاق خواهند کرد. اداره کل ورزش ‌و جوانان نیز برنامه های مختلفی با عنوان "فجر تا نوروز" همزمان با ایام دهه فجر برگزار خواهد کرد.

دبیر برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ادامه داد: روز یکشنبه -۱۳ بهمن ماه- برنامه ای با عنوان "فرهنگ و هنر انقلابی و تمدن اسلامی" در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و در آن غرفه هایی برای نیروهای مسلح به ویژه ارتش جهت ارائه دستاورد های خود اختصاص داده می شود؛ همچنین دوشنبه -۱۴ بهمن ماه- در مراسمی با عنوان "جوان انقلابی"، منتخبین نیروهای مسلح با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، نماز وحدت را به امامت ایشان اقامه خواهند کرد.

آذرافروز تصریح کرد: سه شنبه -۱۵ بهمن ماه- روز "مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید" نامگذاری شده که برگزاری محافل انس با قرآن در همه یگان ها باحضور قاریان کشوری از برنامه های نیروهای مسلح در این روز خواهد بود. چهارشنبه -۱۶ بهمن ماه- با عنوان روز "سبک زندگی ایرانی، اسلامی و تکریم خانواده و اعتلای منزلت زنان" نامگذاری شده که در این روز یگان های مسلحبرای خانواده نیروهای مسلح، مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار می‌کنند. امروز ترویج مسائل فرهنگی ایرانی اسلامی در نیروهای مسلح برای مقابله با تهاجم فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: روز پنجشنبه -۱۷ بهمن ماه- با عنوان روز "معنویت ایثار و شهادت" نامگذاری شده که همه اقشار به ویژه نیروهای مسلح در مراسم عطر افشانی و غبار روبی گلستان شهدا شرکت خواهند کرد. همچنین روز جمعه -۱۸ بهمن ماه- با حضور گسترده نظامیان و نیروهای مسلح، نماز وحدت آفرین جمعه برگزار خواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شنبه -۱۹ بهمن ماه- با عنوان "امنیت پایدار و پاسداری از انقلاب اسلامی" نامگذاری شده که مراسم تجلیل از کارکنان پایور و وظیفه توسط یگان های نیروهای مسلح در پادگان ها برگزار خواهد شد؛ همچنین روز یکشنبه -۲۰ بهمن ماه- با عنوان "مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد" نامگذاری شده که در این روز مسابقات تیراندازی با سلاح گرم و سلاح های بادی با استفاده از میادین تیراندازی ارتش برای نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

آذرافروز افزود: روز دوشنبه -۲۱ بهمن ماه- به عنوان روز "جهاد و استکبار ستیزی" نامگذاری شده که مراسم برای افتتاح پروژه های دفاعی نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است. یگان های مسلح می‌توانند پروژه های دفاعی خود را در آن روز رونمایی کنند. روز سه شنبه -۲۲ بهمن ماه- روز "حماسه حضور" و "تکریم سردار دلها" نامگذاری شده که نیروهای مسلح همراه خانواده مانند همه اقشار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با شکوه تر از هرسال شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در قرن گذشته شاهد انقلاب های بسیاری بودیم اما از منظر اسلام مهم‌ترین عامل انقلاب آرمانخواهی و عقیده به مکتبی است که در ابتدا گروه پیشرو را وارد میدان مبارزه انقلابی می کند و سپس با بسیج مردمی انقلاب را به درون جامعه می کشاند و توسط مردم پیروز می شود. از دیدگاه اسلامی، انقلاب نوعی جهاد است که گروهی در راه خدا برای پیروزی آن می جنگند. تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها در وجود شخصیت امام خمینی(ره) تبلور یافته و از همین بابت است که امام (ره) را معمار انقلاب می نامند. مبارزه امام (ره) بر پایه مبانی دین و معنویت و قیام عاشورایی و پایان دادن به افسانه جدایی دین از سیاست و احیای تفکر و بصیرت دینی ناب در جامعه اسلامی است.

دبیر برگزاری مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی نیروهای مسلح با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و ارتش نقشی کلیدی و راهبردی در این پیروزی داشت؛ زیرا رژیم طاغوت از ارتش حفظ تاج و تخت پهلوی را انتظار داشت اما این اتفاق نیفتاد؛ امام خمینی (ره) نیز همیشه ارتش را فرا می خواند و در نزد او ارتش از منزلت ویژه ای برخوردار بود. ایشان ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی معرفی کردند و از همین رو پاسخ مناسبی به وفاداری ارتشیان به آرمان های انقلاب اسلامی دادند.

آذر افروز افزود: ارتش و نیروهای مسلح ایران آرمانگرا هستند در صورتی که هیچ ارتشی در دنیا آرمانگرا نیست و همه آنها صرفا تجهیز گرا هستند. تبلور این ویژگی در ارتش جمهوری اسلامی ایران هدیه امام خمینی (ره) بود. ارتش با تقدیم ۴۹ هزار شهید در انقلاب وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) روز ۱۲ بهمن در بهشت زهرا در مورد ارتش فرمودند: "ارتش باید مستقل باشد و زیر فرمان مستشاران خارجی نباشد." امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقل است و هیچ مستشار نظامی خارجی در یگان های نیروهای مسلح وجود ندارد و برنامه ها و تاکتیک های نیز بومی شده است.

کد خبر 407942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.