سازمان فرهنگی در مسیر توجه به مکتب شیراز گام بردارد

شهردار شیراز گفت: باید در این کلانشهر که مفتخر به داشتن مکتب شیراز در حوزه های مختلف فرهنگی و ادبی است گام های بلندتری برداشته شود و در حوزه فرهنگ و ادب اقدامات ارزشمندتری بشود.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه اگر بنا است در حوزه فرهنگی اقدامی انجام دهید باید کار فاخری باشد، اظهار کرد: ضروری است رویس جدید و کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با توجه به رویکرد فرهنگی مجموعه مدیریت شهری اقدام به برگزاری برنامه‌های فاخرتر کنند.

وی خطاب به پرسنل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که در این آیین حضور داشتند، گفت: باید با دوری از انجام اقدامات سطحی، رویکرد خود را به سمت تولید محتوا در حوزه فرهنگی و اجتماعی ببرید و با تولید فکر و اندیشه، اقدامات زیربنایی انجام دهید. به عنوان مثال چاپ کتاب های ارزشمند در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با رویکرد توسعه مکتب شیراز می تواند از جمله اینگونه اقدامات محسوب شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: نهادهای مختلف در سطح کلان از وزارتخانه تا سطوح میانی و پایین‌تر وجود دارند که متولی پرداختن به امور فرهنگی، هنری و ورزشی هستند، از این رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز باید با در پیش گرفتن نگاهی نرم افزاری به این حوزه به سمت پرداختن به امور زیربنایی و ماندگار همچون توسعه فرهنگ شهروندی، ارتقای حقوق شهروندی، ترویج و توسعه نشاط اجتماعی و ... برود.

اسکندرپور با ابراز امیدواری از اینکه با حضور مرتضی جعفری، دوره جدیدی از تحولات فرهنگی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آغاز شود، افزود: سابقه تحصیلی جعفری که دانش آموخته دانشگاه های طراز اول ایران همچون دانشگاه تهران و علامه طباطبایی هستند، این ظرفیت را ایجاد می کند که بتواند از اصحاب فکر، اندیشه و هنر برای ارتقای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیشتر استفاده کند.

وی در این آیین که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهری و هنرمندان و فرهنگوران برگزار شد، خطاب به رییس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، تاکید کرد: ضروری است این سازمان به خانه هنرمندان و فرهنگوران تبدیل شود و با استفاده از توان آنها به تولید محتوا در این حوزه بپردازید.

شهردار شیراز ضمن بر شمردن ویژگی ها و خصوصیت های اخلاقی مثبت ابراهیم گشتاسبی‌راد، رییس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اظهار کرد: از زحمات، اقدامات، نوع نگاه، اخلاق مداری و تلاش بی وقفه ایشان تشکر می کنم.

کد خبر 407931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.